Testy Volkswagenu Polo R WRC, které probíhaly celý minulý týden, byly úspěšně ukončeny. Tým najezdil s prvním opravdovým Polem R WRC přes 1000 kilometrů a zároveň začal se stavbou druhého auta.
Test na zasněžených tratích trval 5 dní. Zpočátku jezdil s vozem Dieter Depping a jeho spolujezdec Ola Floene, poté auto převzal zatím jediný tovární pilot Sébastien Ogier a jeho navigátor Julien Ingrassia. Stanovený cíl, 1000 testovacích kilometrů, dosáhlo Polo R WRC bez problémů.
Na testovacích tratích, které vedly kolem testu Švédské rally - Finnskogen (tedy u Norských hranic) nebo i na něm, auto absolvovalo bez problémů předem stanovený program. Inženýři po jezdcích požadovali, aby absolvovali co možná nejvíc kilometrů, které poslouží jako první poznatky se sněhem a ledem. Tým zkoušel různá nastavení podvozku, změny na tlumičích a nebo také pracoval na vylepšení přenosu hnací síly.
Test na norsko-švédských hranicích byl ale pouze začátkem rozsáhlého testovacího programu, který povede až ke vstupu do WRC. Další testovací práce jsou v plánu na konci února na šotolinových tratích ve Španělsku. Tým bude mít navíc brzy k dispozici druhý testovací model, jehož stavba již započala.
Tip: Fotky z předchozího testu Pola R WRC naleznete pod článkem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.