Za 7 dní zažila Ilka Minorová "cestu časem" se soutěžními vozy. Porovnání Mitsubishi Lancer a Fordu Fiesta Rakušanku fascinuje.
Stejně jako několik dalších pozdějších účastníků Rally Sweden i Henning Solberg a Ilka Minorová využili Rally Finnskog (soutěž se jela v Norsku) jako trénink před Rally Sweden. Jenže smíšená posádka nejela s Fordem Fiesta RS WRC, nýbrž s Mitsubishi Lancer Evo VI, které si v MS odbylo svou premiéru v roce 1999. S více než 10 let starým strojem dokázal Henning konkurovat ostatním jezdcům s vozy WRC a S2000 a obsadil 2. místo v cíli.
O týden později už ale seděla Ilka Minorova v aktuálním autě a mohla si dovolit porovnat vozy rozdílného data výroby. Spolujezdkyni zaujal především pokrok v technice, který dovoluje nynějším vozům projíždět zatáčky daleko větší rychlostí.
"Ve Švédsku jsme skočili na skoku Colina Mcrae asi 30 metrů. Auto dopadlo zcela hladce přesně do stopy a Henning jen šlápl na plyn a mohli jsme pokračovat, jako by tam ani žádný skok nebyl," cituje Ilku server motorline.cc. Se starým Mitsubishi, které se na trati chovalo daleko více nervózněji, by podobná jízda nebyla možná.
Nejen jízdní vlastnosti, ale také vyrovnanost mezi továrními a zákaznickými vozy, jsou pro bývalou navigátorku Manfreda Stohla v MS pozitivním jevem. "Podívejte se třeba na výkon Madse Ostberga. Jel skvěle, jednou z něj bude velký závodník."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.