Za 7 dní zažila Ilka Minorová "cestu časem" se soutěžními vozy. Porovnání Mitsubishi Lancer a Fordu Fiesta Rakušanku fascinuje.
Stejně jako několik dalších pozdějších účastníků Rally Sweden i Henning Solberg a Ilka Minorová využili Rally Finnskog (soutěž se jela v Norsku) jako trénink před Rally Sweden. Jenže smíšená posádka nejela s Fordem Fiesta RS WRC, nýbrž s Mitsubishi Lancer Evo VI, které si v MS odbylo svou premiéru v roce 1999. S více než 10 let starým strojem dokázal Henning konkurovat ostatním jezdcům s vozy WRC a S2000 a obsadil 2. místo v cíli.
O týden později už ale seděla Ilka Minorova v aktuálním autě a mohla si dovolit porovnat vozy rozdílného data výroby. Spolujezdkyni zaujal především pokrok v technice, který dovoluje nynějším vozům projíždět zatáčky daleko větší rychlostí.
"Ve Švédsku jsme skočili na skoku Colina Mcrae asi 30 metrů. Auto dopadlo zcela hladce přesně do stopy a Henning jen šlápl na plyn a mohli jsme pokračovat, jako by tam ani žádný skok nebyl," cituje Ilku server motorline.cc. Se starým Mitsubishi, které se na trati chovalo daleko více nervózněji, by podobná jízda nebyla možná.
Nejen jízdní vlastnosti, ale také vyrovnanost mezi továrními a zákaznickými vozy, jsou pro bývalou navigátorku Manfreda Stohla v MS pozitivním jevem. "Podívejte se třeba na výkon Madse Ostberga. Jel skvěle, jednou z něj bude velký závodník."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?