Defekt pneumatiky stál Pettera Solberga v Rally Sweden možné podiové umístění. I přes toto zklamání je Nor po své druhé rally s Fordem Fiesta RS WRC spokojen.
Petter Solberg přišel těsně před koncem rally ve Švédsku o podium. V první etapě se za mocné podpory jeho norských fanoušků dokázal dostat až na 2. místo průběžně, poté jej ale přeskočil Mikko Hirvonen s Citroënem DS3 WRC. Náskok před zrychlujícím Madsem Ostbergem si však stále držel.
Petterův náskok na mladšího krajana Ostberga se smrskl až na 4,9s, jenže v RZ22 trefil kámen, dostal defekt a ztratil 30 vteřin. Není bez zajímavosti, že stejný kámen trefil i kolega Latvala, i on měl defekt. Díky tomu spadl Solberg na 4. místo, chuť si ale spravil ziskem 2 bonusových bodů na Power Stage: "Je to opravdu škoda. Tak krátce před cílem jsem přišel o 3. místo."
"Teď jsem ale průběžně 3. a s ne moc velkou ztrátou na čelo. I proto byl tento víkend celkově pozitivní. Trefili jsme stejný kámen jako Jari-Matti. Ve stejné zatáčce jsme trefili něco, co leželo přesně ve stopě. Neměli jsme šanci se tomu vyhnout. Byla to moje první rally s Fiestou RS WRC na nezpevněném povrchu. To, že jsme byli okamžitě konkurenceschopní, mě překvapilo," říká mistr světa z roku 2003.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, je i přes ztrátu podiového umístění potěšen: "Petter zajel každopádně dobrou rally. Už teď je s pro ním stále ještě novou Fiestou rychlý. To je dobrý signál pro budoucnost."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?