Defekt pneumatiky stál Pettera Solberga v Rally Sweden možné podiové umístění. I přes toto zklamání je Nor po své druhé rally s Fordem Fiesta RS WRC spokojen.
Petter Solberg přišel těsně před koncem rally ve Švédsku o podium. V první etapě se za mocné podpory jeho norských fanoušků dokázal dostat až na 2. místo průběžně, poté jej ale přeskočil Mikko Hirvonen s Citroënem DS3 WRC. Náskok před zrychlujícím Madsem Ostbergem si však stále držel.
Petterův náskok na mladšího krajana Ostberga se smrskl až na 4,9s, jenže v RZ22 trefil kámen, dostal defekt a ztratil 30 vteřin. Není bez zajímavosti, že stejný kámen trefil i kolega Latvala, i on měl defekt. Díky tomu spadl Solberg na 4. místo, chuť si ale spravil ziskem 2 bonusových bodů na Power Stage: "Je to opravdu škoda. Tak krátce před cílem jsem přišel o 3. místo."
"Teď jsem ale průběžně 3. a s ne moc velkou ztrátou na čelo. I proto byl tento víkend celkově pozitivní. Trefili jsme stejný kámen jako Jari-Matti. Ve stejné zatáčce jsme trefili něco, co leželo přesně ve stopě. Neměli jsme šanci se tomu vyhnout. Byla to moje první rally s Fiestou RS WRC na nezpevněném povrchu. To, že jsme byli okamžitě konkurenceschopní, mě překvapilo," říká mistr světa z roku 2003.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, je i přes ztrátu podiového umístění potěšen: "Petter zajel každopádně dobrou rally. Už teď je s pro ním stále ještě novou Fiestou rychlý. To je dobrý signál pro budoucnost."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.