Tovární tým Volkswagenu si Rally Sweden trošku prodloužil. Ačkoliv druhý podnik letošní sezony skončil již včera, wolfsburgští zůstávají na místě a testují nové Polo R WRC.
VW sice se svým týmem v SWRC neboduje, kdyby však bodovali, tak by mohli včera na Rally Sweden slavit double, když Andersson na Protonu byl až za Ogierem a Mikkelsenem. Tým však zůstává v dějišti druhého závodu MS 2012 a začal dnes s dalšími testy nového Pola R WRC.
Poté, co Polo absolvovalo první shakedown na testovací trati VW, tak bylo přepraveno do Skandinávie, aby mohlo být otestováno také na sněhu a ledu. Test by měl trvat pět dní a měl by týmu Volkswagen Motorsport poskytnout i přímé srovnání s aktuálními vozy WRC, protože by se mělo testovat také v Norsku na trati letošní třetí zkoušky Rally Sweden.
Za volantem Pola by se měli střídat testovací jezdec VW, Dieter Depping, a tovární jezdec, Sébastien Ogier. K dalšímu porovnání by navíc měla být připravena i jedna Fabia S2000.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.