Jari-Matti Latvala si v cíli soutěže ulevil. Fin vyhrál podruhé ve své kariéře Rally Sweden a po havárii v Monte Carlu tak získal zpět sebevědomí. V rozhovoru líčí svoje pocity po vyhraném duelu s Mikkou Hirovnenem.
Poté, co jste dostal defekt, jsme mohli sledovat napínavé finále. Sebralo vám to hodně sil?
Jari-Matti Latvala: Myslím, že budu muset do nemocnice, abych si nechal zkontrolovat svoje srdce. Je neuvěřitelné, jak vzrušující tento sport může být. V sobotu večer jsme měli slušný náskok. Pak se ale všechno náhle změnilo a my byli v čele jen o osm sekund. Věděl jsem, že Mikko zkusí zaútočit, a tak jsme na to museli opravdu šlapat. Vyhráli jsme předposlední zkoušku s náskokem čtyř vteřin, díky tomu jsme si mohli trošku oddechnout. Vyhrát zde již podruhé, to je něco zvláštního.
Takže na posledních dvou zkouškách jste volil "maximální atak"?
Ano. Z Monte Carla jsem si neodvezl žádné body a věděl jsem, že Sébastien Loeb neměl úplně nejlepší víkend. Co se bodů týče, tak to bylo velmi důležité a byl jsem pod tlakem. Tým odvedl hodně dobré práce a já je nechtěl v žádném případě zklamat. Musel jsem to dokázat! Někdo mi předevčírem řekl, že by to bylo 50. společné vítězství Fordu a M-Sportu, snažil jsem ale na to nemyslet a koncentrovat se jen na svoji práci.
Jari-Matti na cestě za svým letošním prvním vítězstvím
Dává toto vítězství tedy zapomenout na výpadek z Monte Carla?
Samozřejmě by se věci měly trochu jinak, kdybych získal body i na Monte Carlu, ale to tak nesmíme brát. Už je to pryč a poučil jsem se z toho. Vítězství mě zbavilo toho tlaku, že můžu vypadnout. Je to asi jako bych z ramen setřásl velké břemeno. Ale naučil jsem se zůstat v klidu i při velkém stresu - to se dnes vyplatilo.
Jaké jsou vaše cíle pro tuto sezonu?
Je mi teď 27 a odjel jsem již více jak 100 rally. Měl bych být v pozici, abych mohl zabojovat o jezdecký titul.
zdroj: www.rallye-magazin.de
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.