Latvala je za vítězství po nepodařeném Monte Carlu rád

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 13. února 2012 14:48
Sdílej:

Jari-Matti Latvala si v cíli soutěže ulevil. Fin vyhrál podruhé ve své kariéře Rally Sweden a po havárii v Monte Carlu tak získal zpět sebevědomí. V rozhovoru líčí svoje pocity po vyhraném duelu s Mikkou Hirovnenem.

Poté, co jste dostal defekt, jsme mohli sledovat napínavé finále. Sebralo vám to hodně sil?

Jari-Matti Latvala: Myslím, že budu muset do nemocnice, abych si nechal zkontrolovat svoje srdce. Je neuvěřitelné, jak vzrušující tento sport může být. V sobotu večer jsme měli slušný náskok. Pak se ale všechno náhle změnilo a my byli v čele jen o osm sekund. Věděl jsem, že Mikko zkusí zaútočit, a tak jsme na to museli opravdu šlapat. Vyhráli jsme předposlední zkoušku s náskokem čtyř vteřin, díky tomu jsme si mohli trošku oddechnout. Vyhrát zde již podruhé, to je něco zvláštního.

Takže na posledních dvou zkouškách jste volil "maximální atak"?

Ano. Z Monte Carla jsem si neodvezl žádné body a věděl jsem, že Sébastien Loeb neměl úplně nejlepší víkend. Co se bodů týče, tak to bylo velmi důležité a byl jsem pod tlakem. Tým odvedl hodně dobré práce a já je nechtěl v žádném případě zklamat. Musel jsem to dokázat! Někdo mi předevčírem řekl, že by to bylo 50. společné vítězství Fordu a M-Sportu, snažil jsem ale na to nemyslet a koncentrovat se jen na svoji práci.

Jari-Matti na cestě za svým letošním prvním vítězstvím

Dává toto vítězství tedy zapomenout na výpadek z Monte Carla?

Samozřejmě by se věci měly trochu jinak, kdybych získal body i na Monte Carlu, ale to tak nesmíme brát. Už je to pryč a poučil jsem se z toho. Vítězství mě zbavilo toho tlaku, že můžu vypadnout. Je to asi jako bych z ramen setřásl velké břemeno. Ale naučil jsem se zůstat v klidu i při velkém stresu - to se dnes vyplatilo.

Jaké jsou vaše cíle pro tuto sezonu?

Je mi teď 27 a odjel jsem již více jak 100 rally. Měl bych být v pozici, abych mohl zabojovat o jezdecký titul.

zdroj: www.rallye-magazin.de

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.