I když Rally Sweden roku 2012 máme již za sebou, tak se společnost D-MACK rozhodla zůstat ve Skandinávii další týden, aby mohla zapracovat na vývoji pneumatik pro Rally Sweden 2013. Pneumatiky společnosti totiž nefungovaly tak, jak by měly.
Čínská firma poprvé vyzkoušela své obutí na voze WRC při sněžné rally. S jejich výrobky startoval Fin Jari Ketomaa s vozem Ford Fiesta RS WRC. Ten v RZ8 vyletěl z tratě a v závějích nechal 20 minut. Pro další dny se již rozhodl nepokračovat.
Jari přitom loni dokázal svou rychlost, když po RZ1 vedl Rally Finland: "Vyjel jsem z tratě v takovém esíčku. Pravou zatáčku jsme ještě projeli, ale utaženou levou už ne a zkončili jsme v bariéře."
"V pátek večer jsme se na setkání se zástupci společnosti dohodli na tom, že v soutěži nebudeme pokračovat. Ztratili jsme mnoho času a také pneumatiky nefungovaly tak, jak jsme očekávali," pokračuje Fin.
Zástupce společnosti, Dick Cormack, říká: "Pneumatiky byly skvělé v teplotách kolem -30 stupňů. V těchto podmínkách jsme testovali a také byl napadený čerstvý sníh. V centru soutěže však bylo tepleji a také méně sněhu. Pneumatiky ale neztrácely hřeby, spíše to byla otázka jejich zahřívání a toho, že nedávaly konstantně grip, jaký bychom očekávali."
"Na sněhu zůstáváme další týden. Přesuneme se do Finska a budeme nadále testovat, abychom zajistili, že příště už budou naše pneumatiky odpovídající. Nesmíme ale zapomínat na to, že je to poprvé, kdy jsou naše pneumatiky použity na voze WRC na sněhu. Vloni jsme vyhráli kategorii P-WRC, ale Jari a Ford nás posunuli o třídu výš."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.