I když Rally Sweden roku 2012 máme již za sebou, tak se společnost D-MACK rozhodla zůstat ve Skandinávii další týden, aby mohla zapracovat na vývoji pneumatik pro Rally Sweden 2013. Pneumatiky společnosti totiž nefungovaly tak, jak by měly.
Čínská firma poprvé vyzkoušela své obutí na voze WRC při sněžné rally. S jejich výrobky startoval Fin Jari Ketomaa s vozem Ford Fiesta RS WRC. Ten v RZ8 vyletěl z tratě a v závějích nechal 20 minut. Pro další dny se již rozhodl nepokračovat.
Jari přitom loni dokázal svou rychlost, když po RZ1 vedl Rally Finland: "Vyjel jsem z tratě v takovém esíčku. Pravou zatáčku jsme ještě projeli, ale utaženou levou už ne a zkončili jsme v bariéře."
"V pátek večer jsme se na setkání se zástupci společnosti dohodli na tom, že v soutěži nebudeme pokračovat. Ztratili jsme mnoho času a také pneumatiky nefungovaly tak, jak jsme očekávali," pokračuje Fin.
Zástupce společnosti, Dick Cormack, říká: "Pneumatiky byly skvělé v teplotách kolem -30 stupňů. V těchto podmínkách jsme testovali a také byl napadený čerstvý sníh. V centru soutěže však bylo tepleji a také méně sněhu. Pneumatiky ale neztrácely hřeby, spíše to byla otázka jejich zahřívání a toho, že nedávaly konstantně grip, jaký bychom očekávali."
"Na sněhu zůstáváme další týden. Přesuneme se do Finska a budeme nadále testovat, abychom zajistili, že příště už budou naše pneumatiky odpovídající. Nesmíme ale zapomínat na to, že je to poprvé, kdy jsou naše pneumatiky použity na voze WRC na sněhu. Vloni jsme vyhráli kategorii P-WRC, ale Jari a Ford nás posunuli o třídu výš."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.