Mistr Evropy historických rally Miroslav Janota byl společně s majitelem týmu Ctiradem Hájkem oceněn vedením Opelu v Německu.
Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem v loňském roce sbírali vavříny na soutěžích mistrovství Evropy historických vozidel rally, a své snažení završili ziskem titulů mistra Evropy v kategorii 2. Jejich úspěchy nezůstaly bez odezvy u automobilky Opel, která má předlouhou tradici v motoristickém sportu a v automobilových soutěžích zvlášť. Vždyť za volantem Opelu seděly takové legendy, jako třeba Walter Röhrl, Ari Vatanen a další. Legendární soutěžní skvosty Opel již dnes stojí v depozitu automobilky, která ale opět velmi vážně zvažuje návrat do automobilového sportu.
Právě návštěvou depozitáře v sídle automobilky Opel v německém Rüsselsheimu začala ve středu 1. února oficiální návštěva Ctirada Hájka a Miroslava Janoty, na kterou byli prostřednictvím Opel Česká republika pozváni. Možnost vidět unikátní sbírku automobilů nesoucí znak Opel spolu s nikdy nezveřejněnými prototypy a originálními historickými závodními skvosty, to bylo samo o sobě velkou poctou pro Hájek Historic Czech National Rally Team. Nadšení přítomných členů týmu pro historickou rally techniku bylo tak zjevné, že odpovědní pracovníci společnosti Opel dali Miroslavu Janotovi šanci, aby spolu se Ctiradem Hájkem usedl do originálního historického Opelu Ascona 400 B, který nesl na svých dveřích jmenovku Walter Röhrl, a alespoň po komunikacích uvnitř továrny Opel si toto vozidlo vyzkoušeli.
V depozitáři automobilky Opel by se daly strávit celé dny a technický nadšenec Mirek Janota by měl stále co zkoumat a co fotit. Další část návštěvy Hájek Historic Czech National Rally Teamu v sídle automobilky Opel v Rüsselsheimu ale pokračovala oficiálním přijetím u nejvyššího vedení společnosti, které reprezentovali pánové Michael Meyer - Executive Director Product Marketing & Motorsport Opel / Vauxhall a Joerg Schrott - Commercial Director Motorsport OPC & Motorsport. Zde se celému týmu dostalo poděkování za skvělou reprezentaci automobilky Opel na mezinárodní úrovni. Ctirad Hájek s Miroslavem Janotou si odnesli pamětní plakety a představitelé automobilky se živě zajímali o fungování týmu a náročnost soutěží mistrovství Evropy historických vozidel. Přístup k závodění a perfekcionalismus Hájek Historic Czech National Rally Teamu, stejně jako nadšení Opelu pro tuto myšlenku, se projevilo v navázání hlubší spolupráce, která by následujících měsících měla nabírat zřetelnějších obrysů. Do sezóny 2012 tedy vyrazí Hájek Historic Czech National Rally Team ještě silnější a s tovární podporou automobilky Opel.
Miroslav Janota - jezdec: "Nikdy by mě ani nenapadlo, že mě přijme nejvyšší vedení automobilky Opel a ocení naše úspěchy. Jsem šťastný, že o našem závodění ví, a že jej velmi dobře vnímají. Vážím si oficiálního poděkování, kterého se nám dostalo, a potěšila mě i možnost se podívat do depozitáře a vidět originální historická auta. Že budu někdy sedět ve stejném autě jako Walter Röhrl, a že si ho budu moci vyzkoušet i v jízdě, tak to je úplný sen. Značku Opel se budu snažit co nejlépe reprezentovat i v další sezóně, na kterou už se pečlivě připravujeme."
Ctirad Hájek - majitel týmu: "Co k tomu říci? Je to ocenění naší práce za tři roky v motorsportu, který se snažíme dělat na 100%, a za to nás Opel ocenil a podpořil do sezony ME 2012. Má na tom zásluhu úplně každý, kdo s námi za tu dobu našeho závodění spolupracoval, a je mi líto, že všechny teď nemůžu vyjmenovat. Závodění s historickým autem je krásné a těžké současně, a proto nás jakákoliv podpora motivuje jít stále dál. Naším cílem je znovu v Evropě uspět a pokud možno i na té nejvyšší úrovni. Víme ale, že k tomu už budeme potřebovat přezbrojit na silnější techniku a během roku se na to pokusíme připravit. Děkuji společnosti Opel Česká republika, která naší návštěvu v Německu iniciovala a vážím si přijetí u nejvyššího vedení této automobilky. K závodění přistupujeme svědomitě, poctivě a profesionálně a je to naše práce přesně podle hesla "Wir leben autos."
Andrej Barčák - Marketing Director Opel C&S: „Velmi si ceníme výsledků, které v předchozích letech Hájek Historic Rally Team dosáhl. Zisk mistrů Evropy v sezoně 2011 byl navíc vysoce hodnocen i u vedení automobilky Opel, které Ctirada Hájka a Miroslava Janotu přijalo a ocenilo. Jsme rádi, že tým bude pokračovat v závodech mistrovství Evropy historických vozidel rally i v roce 2012 a na další spolupráci se těšíme.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?