Mistr Evropy historických rally Miroslav Janota byl společně s majitelem týmu Ctiradem Hájkem oceněn vedením Opelu v Německu.
Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem v loňském roce sbírali vavříny na soutěžích mistrovství Evropy historických vozidel rally, a své snažení završili ziskem titulů mistra Evropy v kategorii 2. Jejich úspěchy nezůstaly bez odezvy u automobilky Opel, která má předlouhou tradici v motoristickém sportu a v automobilových soutěžích zvlášť. Vždyť za volantem Opelu seděly takové legendy, jako třeba Walter Röhrl, Ari Vatanen a další. Legendární soutěžní skvosty Opel již dnes stojí v depozitu automobilky, která ale opět velmi vážně zvažuje návrat do automobilového sportu.
Právě návštěvou depozitáře v sídle automobilky Opel v německém Rüsselsheimu začala ve středu 1. února oficiální návštěva Ctirada Hájka a Miroslava Janoty, na kterou byli prostřednictvím Opel Česká republika pozváni. Možnost vidět unikátní sbírku automobilů nesoucí znak Opel spolu s nikdy nezveřejněnými prototypy a originálními historickými závodními skvosty, to bylo samo o sobě velkou poctou pro Hájek Historic Czech National Rally Team. Nadšení přítomných členů týmu pro historickou rally techniku bylo tak zjevné, že odpovědní pracovníci společnosti Opel dali Miroslavu Janotovi šanci, aby spolu se Ctiradem Hájkem usedl do originálního historického Opelu Ascona 400 B, který nesl na svých dveřích jmenovku Walter Röhrl, a alespoň po komunikacích uvnitř továrny Opel si toto vozidlo vyzkoušeli.
V depozitáři automobilky Opel by se daly strávit celé dny a technický nadšenec Mirek Janota by měl stále co zkoumat a co fotit. Další část návštěvy Hájek Historic Czech National Rally Teamu v sídle automobilky Opel v Rüsselsheimu ale pokračovala oficiálním přijetím u nejvyššího vedení společnosti, které reprezentovali pánové Michael Meyer - Executive Director Product Marketing & Motorsport Opel / Vauxhall a Joerg Schrott - Commercial Director Motorsport OPC & Motorsport. Zde se celému týmu dostalo poděkování za skvělou reprezentaci automobilky Opel na mezinárodní úrovni. Ctirad Hájek s Miroslavem Janotou si odnesli pamětní plakety a představitelé automobilky se živě zajímali o fungování týmu a náročnost soutěží mistrovství Evropy historických vozidel. Přístup k závodění a perfekcionalismus Hájek Historic Czech National Rally Teamu, stejně jako nadšení Opelu pro tuto myšlenku, se projevilo v navázání hlubší spolupráce, která by následujících měsících měla nabírat zřetelnějších obrysů. Do sezóny 2012 tedy vyrazí Hájek Historic Czech National Rally Team ještě silnější a s tovární podporou automobilky Opel.
Miroslav Janota - jezdec: "Nikdy by mě ani nenapadlo, že mě přijme nejvyšší vedení automobilky Opel a ocení naše úspěchy. Jsem šťastný, že o našem závodění ví, a že jej velmi dobře vnímají. Vážím si oficiálního poděkování, kterého se nám dostalo, a potěšila mě i možnost se podívat do depozitáře a vidět originální historická auta. Že budu někdy sedět ve stejném autě jako Walter Röhrl, a že si ho budu moci vyzkoušet i v jízdě, tak to je úplný sen. Značku Opel se budu snažit co nejlépe reprezentovat i v další sezóně, na kterou už se pečlivě připravujeme."
Ctirad Hájek - majitel týmu: "Co k tomu říci? Je to ocenění naší práce za tři roky v motorsportu, který se snažíme dělat na 100%, a za to nás Opel ocenil a podpořil do sezony ME 2012. Má na tom zásluhu úplně každý, kdo s námi za tu dobu našeho závodění spolupracoval, a je mi líto, že všechny teď nemůžu vyjmenovat. Závodění s historickým autem je krásné a těžké současně, a proto nás jakákoliv podpora motivuje jít stále dál. Naším cílem je znovu v Evropě uspět a pokud možno i na té nejvyšší úrovni. Víme ale, že k tomu už budeme potřebovat přezbrojit na silnější techniku a během roku se na to pokusíme připravit. Děkuji společnosti Opel Česká republika, která naší návštěvu v Německu iniciovala a vážím si přijetí u nejvyššího vedení této automobilky. K závodění přistupujeme svědomitě, poctivě a profesionálně a je to naše práce přesně podle hesla "Wir leben autos."
Andrej Barčák - Marketing Director Opel C&S: „Velmi si ceníme výsledků, které v předchozích letech Hájek Historic Rally Team dosáhl. Zisk mistrů Evropy v sezoně 2011 byl navíc vysoce hodnocen i u vedení automobilky Opel, které Ctirada Hájka a Miroslava Janotu přijalo a ocenilo. Jsme rádi, že tým bude pokračovat v závodech mistrovství Evropy historických vozidel rally i v roce 2012 a na další spolupráci se těšíme.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.