Mistr Evropy historických rally Miroslav Janota byl společně s majitelem týmu Ctiradem Hájkem oceněn vedením Opelu v Německu.
Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem v loňském roce sbírali vavříny na soutěžích mistrovství Evropy historických vozidel rally, a své snažení završili ziskem titulů mistra Evropy v kategorii 2. Jejich úspěchy nezůstaly bez odezvy u automobilky Opel, která má předlouhou tradici v motoristickém sportu a v automobilových soutěžích zvlášť. Vždyť za volantem Opelu seděly takové legendy, jako třeba Walter Röhrl, Ari Vatanen a další. Legendární soutěžní skvosty Opel již dnes stojí v depozitu automobilky, která ale opět velmi vážně zvažuje návrat do automobilového sportu.
Právě návštěvou depozitáře v sídle automobilky Opel v německém Rüsselsheimu začala ve středu 1. února oficiální návštěva Ctirada Hájka a Miroslava Janoty, na kterou byli prostřednictvím Opel Česká republika pozváni. Možnost vidět unikátní sbírku automobilů nesoucí znak Opel spolu s nikdy nezveřejněnými prototypy a originálními historickými závodními skvosty, to bylo samo o sobě velkou poctou pro Hájek Historic Czech National Rally Team. Nadšení přítomných členů týmu pro historickou rally techniku bylo tak zjevné, že odpovědní pracovníci společnosti Opel dali Miroslavu Janotovi šanci, aby spolu se Ctiradem Hájkem usedl do originálního historického Opelu Ascona 400 B, který nesl na svých dveřích jmenovku Walter Röhrl, a alespoň po komunikacích uvnitř továrny Opel si toto vozidlo vyzkoušeli.
V depozitáři automobilky Opel by se daly strávit celé dny a technický nadšenec Mirek Janota by měl stále co zkoumat a co fotit. Další část návštěvy Hájek Historic Czech National Rally Teamu v sídle automobilky Opel v Rüsselsheimu ale pokračovala oficiálním přijetím u nejvyššího vedení společnosti, které reprezentovali pánové Michael Meyer - Executive Director Product Marketing & Motorsport Opel / Vauxhall a Joerg Schrott - Commercial Director Motorsport OPC & Motorsport. Zde se celému týmu dostalo poděkování za skvělou reprezentaci automobilky Opel na mezinárodní úrovni. Ctirad Hájek s Miroslavem Janotou si odnesli pamětní plakety a představitelé automobilky se živě zajímali o fungování týmu a náročnost soutěží mistrovství Evropy historických vozidel. Přístup k závodění a perfekcionalismus Hájek Historic Czech National Rally Teamu, stejně jako nadšení Opelu pro tuto myšlenku, se projevilo v navázání hlubší spolupráce, která by následujících měsících měla nabírat zřetelnějších obrysů. Do sezóny 2012 tedy vyrazí Hájek Historic Czech National Rally Team ještě silnější a s tovární podporou automobilky Opel.
Miroslav Janota - jezdec: "Nikdy by mě ani nenapadlo, že mě přijme nejvyšší vedení automobilky Opel a ocení naše úspěchy. Jsem šťastný, že o našem závodění ví, a že jej velmi dobře vnímají. Vážím si oficiálního poděkování, kterého se nám dostalo, a potěšila mě i možnost se podívat do depozitáře a vidět originální historická auta. Že budu někdy sedět ve stejném autě jako Walter Röhrl, a že si ho budu moci vyzkoušet i v jízdě, tak to je úplný sen. Značku Opel se budu snažit co nejlépe reprezentovat i v další sezóně, na kterou už se pečlivě připravujeme."
Ctirad Hájek - majitel týmu: "Co k tomu říci? Je to ocenění naší práce za tři roky v motorsportu, který se snažíme dělat na 100%, a za to nás Opel ocenil a podpořil do sezony ME 2012. Má na tom zásluhu úplně každý, kdo s námi za tu dobu našeho závodění spolupracoval, a je mi líto, že všechny teď nemůžu vyjmenovat. Závodění s historickým autem je krásné a těžké současně, a proto nás jakákoliv podpora motivuje jít stále dál. Naším cílem je znovu v Evropě uspět a pokud možno i na té nejvyšší úrovni. Víme ale, že k tomu už budeme potřebovat přezbrojit na silnější techniku a během roku se na to pokusíme připravit. Děkuji společnosti Opel Česká republika, která naší návštěvu v Německu iniciovala a vážím si přijetí u nejvyššího vedení této automobilky. K závodění přistupujeme svědomitě, poctivě a profesionálně a je to naše práce přesně podle hesla "Wir leben autos."
Andrej Barčák - Marketing Director Opel C&S: „Velmi si ceníme výsledků, které v předchozích letech Hájek Historic Rally Team dosáhl. Zisk mistrů Evropy v sezoně 2011 byl navíc vysoce hodnocen i u vedení automobilky Opel, které Ctirada Hájka a Miroslava Janotu přijalo a ocenilo. Jsme rádi, že tým bude pokračovat v závodech mistrovství Evropy historických vozidel rally i v roce 2012 a na další spolupráci se těšíme.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.