Dani Sordo, vítěz úvodní superspeciálky, bojuje s problémy s motorem na svém voze Mini John Cooper Works WRC. Tyto problémy ho zcela jistě stály možné dobré umístění.
Španěl se držel v TOP5, jenže na RZ Finnskogen 2 zajel až 27. čas, což ho srazilo na celkové 19. místo. Jezdci, kteří startovali za ním, vypověděli, že ho viděli jak stál vedle tratě a něco vytékalo z jeho vozu.
V cíli RZ poté vypověděl, že sám přesně neví, co je za problém s jeho vozem. Bývalý tovární jezdec se ale obává, že už nebude schopný dále v soutěži pokračovat.
Sordo nebyl jediným, kdo měl problémy. Také Fin Jari Ketomaa musel během RZ zastavit. Jari si ale udělal na rozdíl od Španěla "výlet" mimo cestu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.