Mistrovství světa v rally je momentálně bez promotéra, což je okolnost, která je pro všechny zúčastněné strany více než neuspokojivá. FIA se snaží uvolněné místo někým rychle obsadit. Kdo splňuje požadované předpoklady, může se u FIA začít hlásit na post promotéra MS v rally.
S dosavadním promotérem, společností North One Sport (NOS), musela FIA před sezonou díky nedostatku finančních prostředků rozvázat smlouvu a nový zájemce, kterým byla společnost Eurosport Events, nebyl ochoten na smluvní podmínky přistoupit. Náhle se tak FIA ocitla bez promotéra a začátek MS byl za dveřmi. Pořadatelé soutěží musejí najednou svoje soutěže prodat sami a musejí se také postarat o pokrytí soutěže co se televizních záběrů týče. "Je to stav jako před 20 lety," řekl jeden zkušený novinář pohybující se ve světě MS.
FIA samozřejmě doufá, že takovýto stav je pouze přechodný. Od teď se mohou zájemci na post promotéra MS u FIA přihlásit. Prvním krokem, jak se stát promotérem MS, je přihlásit se do 24. února u FIA. Při této příležitosti musí být předány podrobnější informace ohledně technických možností, představ o lepším zpeněžení MS, dosavadní zkušenosti a zdroje a samozřejmě nějaké podklady o předchozí práci.
Do 23. března má FIA čas na to, aby vybrala vhodného kandidáta a učinila tak předběžný výběr. Nejpozději do 30. března musí být obeznámen uchazeč, který byl úspěšný. Kdo toto vše splní, tak bude mít měsíc na to, aby se s FIA dohodl na dlouhodobé spolupráci. Pak už by jen mělo být oznámeno, kdo se stává novým promotérem MS.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.