Mini dnes oficiálně potvrdilo, že britský Prodrive již nebude dále moci používat status Mini World Rally týmu a značka bude oficiálně podporovat dva privátní týmy.
Situace se tedy má tak, že Motorsport Italia bude nasazovat do WRC Team Mini Portugal, který se bude účastnit všech zbývajících dvanácti soutěží MS. Armindo Araujo a Paulo Nobre, kteří budou za tento tým startovat, budou sbírat body do hodnocení výrobců.
Prodrive zůstává odpovědný za vývoj a podporu zákaznického programu Mini John Cooper Works WRC. Zároveň by měl spolupracovat s BMW Group na dalším vývoji auta, které v MS debutovalo vloni. Bylo oznámeno, že dlouhodobá homologace vozu byla podepsána až do roku 2018.
"Jsem potěšen, že byla zajištěna dlouhodobá budoucnost Mini ve WRC," řekl Dr Kay Segle, viceprezident Mini pro obchodní korporaci a obchodní mangatement.
"Pořád zůstáváme přesvědčeni, že rally perfektně sedí k této značce. Situace, ve které se teď nacházíme, nám zaručuje, že se rodina Mini bude i nadále rozvíjet na scéně světové rally. Z pouhých 7 startů jsme získali 3 podiová umístění, což už stačilo dokázat potenciál vozu Mini John Cooper Works WRC. Věřím, že i ostattní týmy rodiny Mini budou nadále pokračovat v naplňování přání našich fanoušků po celém světě."
"FIA měla velký zájem, aby jméno Mini bylo spojeno se světovou scénou na dlouhou dobu. Proto jsme i my byli zahrnuti do hledání konstruktivního řešení. Jsme ji velmi vděčni za pochopení a podporu, kterou nám projevila."
Segler pak dále složil poklonu týmu z Banbury (Prodrivu), který dokázal silniční vůz Mini Countryman přetvořit v plnohodnotné rallyové auto: "Jejich nasazení a tvrdá práce stojí hlavně za tím, že jsme už při prvních startech s Mini na světové scéně dokázali získat takové úspěchy. Jménem společnosti Mini bych chtěl každému z Prodrivu poděkovat za jeho snahu. Těším se na budoucí spolupráci v rámci zákaznického týmu Mini s tovární podporou."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?