Mini dnes oficiálně potvrdilo, že britský Prodrive již nebude dále moci používat status Mini World Rally týmu a značka bude oficiálně podporovat dva privátní týmy.
Situace se tedy má tak, že Motorsport Italia bude nasazovat do WRC Team Mini Portugal, který se bude účastnit všech zbývajících dvanácti soutěží MS. Armindo Araujo a Paulo Nobre, kteří budou za tento tým startovat, budou sbírat body do hodnocení výrobců.
Prodrive zůstává odpovědný za vývoj a podporu zákaznického programu Mini John Cooper Works WRC. Zároveň by měl spolupracovat s BMW Group na dalším vývoji auta, které v MS debutovalo vloni. Bylo oznámeno, že dlouhodobá homologace vozu byla podepsána až do roku 2018.
"Jsem potěšen, že byla zajištěna dlouhodobá budoucnost Mini ve WRC," řekl Dr Kay Segle, viceprezident Mini pro obchodní korporaci a obchodní mangatement.
"Pořád zůstáváme přesvědčeni, že rally perfektně sedí k této značce. Situace, ve které se teď nacházíme, nám zaručuje, že se rodina Mini bude i nadále rozvíjet na scéně světové rally. Z pouhých 7 startů jsme získali 3 podiová umístění, což už stačilo dokázat potenciál vozu Mini John Cooper Works WRC. Věřím, že i ostattní týmy rodiny Mini budou nadále pokračovat v naplňování přání našich fanoušků po celém světě."
"FIA měla velký zájem, aby jméno Mini bylo spojeno se světovou scénou na dlouhou dobu. Proto jsme i my byli zahrnuti do hledání konstruktivního řešení. Jsme ji velmi vděčni za pochopení a podporu, kterou nám projevila."
Segler pak dále složil poklonu týmu z Banbury (Prodrivu), který dokázal silniční vůz Mini Countryman přetvořit v plnohodnotné rallyové auto: "Jejich nasazení a tvrdá práce stojí hlavně za tím, že jsme už při prvních startech s Mini na světové scéně dokázali získat takové úspěchy. Jménem společnosti Mini bych chtěl každému z Prodrivu poděkovat za jeho snahu. Těším se na budoucí spolupráci v rámci zákaznického týmu Mini s tovární podporou."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?