Mini dnes oficiálně potvrdilo, že britský Prodrive již nebude dále moci používat status Mini World Rally týmu a značka bude oficiálně podporovat dva privátní týmy.
Situace se tedy má tak, že Motorsport Italia bude nasazovat do WRC Team Mini Portugal, který se bude účastnit všech zbývajících dvanácti soutěží MS. Armindo Araujo a Paulo Nobre, kteří budou za tento tým startovat, budou sbírat body do hodnocení výrobců.
Prodrive zůstává odpovědný za vývoj a podporu zákaznického programu Mini John Cooper Works WRC. Zároveň by měl spolupracovat s BMW Group na dalším vývoji auta, které v MS debutovalo vloni. Bylo oznámeno, že dlouhodobá homologace vozu byla podepsána až do roku 2018.
"Jsem potěšen, že byla zajištěna dlouhodobá budoucnost Mini ve WRC," řekl Dr Kay Segle, viceprezident Mini pro obchodní korporaci a obchodní mangatement.
"Pořád zůstáváme přesvědčeni, že rally perfektně sedí k této značce. Situace, ve které se teď nacházíme, nám zaručuje, že se rodina Mini bude i nadále rozvíjet na scéně světové rally. Z pouhých 7 startů jsme získali 3 podiová umístění, což už stačilo dokázat potenciál vozu Mini John Cooper Works WRC. Věřím, že i ostattní týmy rodiny Mini budou nadále pokračovat v naplňování přání našich fanoušků po celém světě."
"FIA měla velký zájem, aby jméno Mini bylo spojeno se světovou scénou na dlouhou dobu. Proto jsme i my byli zahrnuti do hledání konstruktivního řešení. Jsme ji velmi vděčni za pochopení a podporu, kterou nám projevila."
Segler pak dále složil poklonu týmu z Banbury (Prodrivu), který dokázal silniční vůz Mini Countryman přetvořit v plnohodnotné rallyové auto: "Jejich nasazení a tvrdá práce stojí hlavně za tím, že jsme už při prvních startech s Mini na světové scéně dokázali získat takové úspěchy. Jménem společnosti Mini bych chtěl každému z Prodrivu poděkovat za jeho snahu. Těším se na budoucí spolupráci v rámci zákaznického týmu Mini s tovární podporou."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.