Prodrive přichází o status továrního týmu!

Campana, Pierre - de Castelli, Sabrina
Campana, Pierre - de Castelli, Sabrina, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 6. února 2012 18:20
Sdílej:

Mini dnes oficiálně potvrdilo, že britský Prodrive již nebude dále moci používat status Mini World Rally týmu a značka bude oficiálně podporovat dva privátní týmy.

Situace se tedy má tak, že Motorsport Italia bude nasazovat do WRC Team Mini Portugal, který se bude účastnit všech zbývajících dvanácti soutěží MS. Armindo Araujo a Paulo Nobre, kteří budou za tento tým startovat, budou sbírat body do hodnocení výrobců.

Prodrive zůstává odpovědný za vývoj a podporu zákaznického programu Mini John Cooper Works WRC. Zároveň by měl spolupracovat s BMW Group na dalším vývoji auta, které v MS debutovalo vloni. Bylo oznámeno, že dlouhodobá homologace vozu byla podepsána až do roku 2018.

"Jsem potěšen, že byla zajištěna dlouhodobá budoucnost Mini ve WRC," řekl Dr Kay Segle, viceprezident Mini pro obchodní korporaci a obchodní mangatement.

"Pořád zůstáváme přesvědčeni, že rally perfektně sedí k této značce. Situace, ve které se teď nacházíme, nám zaručuje, že se rodina Mini bude i nadále rozvíjet na scéně světové rally. Z pouhých 7 startů jsme získali 3 podiová umístění, což už stačilo dokázat potenciál vozu Mini John Cooper Works WRC. Věřím, že i ostattní týmy rodiny Mini budou nadále pokračovat v naplňování přání našich fanoušků po celém světě."

"FIA měla velký zájem, aby jméno Mini bylo spojeno se světovou scénou na dlouhou dobu. Proto jsme i my byli zahrnuti do hledání konstruktivního řešení. Jsme ji velmi vděčni za pochopení a podporu, kterou nám projevila."

Segler pak dále složil poklonu týmu z Banbury (Prodrivu), který dokázal silniční vůz Mini Countryman přetvořit v plnohodnotné rallyové auto: "Jejich nasazení a tvrdá práce stojí hlavně za tím, že jsme už při prvních startech s Mini na světové scéně dokázali získat takové úspěchy. Jménem společnosti Mini bych chtěl každému z Prodrivu poděkovat za jeho snahu. Těším se na budoucí spolupráci v rámci zákaznického týmu Mini s tovární podporou."

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.