Pravděpodobný konec partnerství mezi BMW/Mini a Prodrivem bude oznámen již zítra. Obě strany se dlouhodobě nemohou shodnout na financování projektu továrního týmu ve WRC.
Mini dokázalo od startu programu továrního týmu v MS v rally (vloni na Sardinii) získat několik skvělých výsledků - za všechny jmenujme například druhé místo Sorda z letošní Monte Carlo. Jenže mateřská automobilka není schopna projekt plně finančně podpořit kvůli svým závazkům v DTM.
Prodrive plánoval získat dodatečné zdroje na provoz továrního týmu od sponzorů a také prodejem zákaznických vozů. Jenže významný sponzor se nenašel, a tak byl nucen požádat BMW o dodatečné finance - to se u Němců nesetkalo s pochopením. Prodrive tedy vymyslel, že vedle továrního jezdce Daniho Sorda pojedou vždy lokální jezdci, kteří si sedačku zaplatí.
Jenže teď situace vypadá tak, že se BMW chce rozejít s Prodrivem a tovární tým svěřit někomu jinému. Mezi možné adepty připadá X-Raid, který vyvinul Mini Countrymann pro Dakar a dokázal s ním zvítězit. Mezi další možné týmy patří Motorsport Italia, který se stará o vozy soukromníků Arauja a Nobreho, a nebo ORECA, která s BMW příležitostně spolupracuje při nasazování jejich vozů do různých sérií.
Pojede X-Raid s Mini i v MS?
Rozhodnutí o rozloučení se s Prodrivem bylo přijato představenstvem, ale jaký konkrétní dopad na budoucnost továrního týmu to bude mít, je nejasné. Tým se momentálně připravuje na Rally Sweden.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.