FIA nechala jednotlivé pořadatele s televizním pokrytím jejich soutěží na holičkách a to se především dotkne pořadatelů Rally Sweden. Zde totiž již za chvíli začíná další díl MS.
Poměrně dlouho byli všichni v očekávání, že televizní přenosy z letošních soutěží MS zajistí Eurosport a následně je nabídne zájemcům. Podle názoru FIA však není dobré sjednotit výrobce televizních záběrů a místo toho jsou za vše odpovědní pořadatelé jednotlivých soutěží. Jako první se s touto novou situací musí vyrovnat pořadatelé ve Švédsku, kde soutěž startuje příští týden.
"Už jsme kontaktovali nekolik firem, které by pro nás mohli televizní záběry vyrobit. Dalším krokem bude, aby se nám podařilo tyto záběry prodat jednotlivým televizním stanicím, aby se to celé zaplatilo," říká Glenn Olsson - ředitel soutěže.
Švédové by si chtěli vzít příklad z pořadatelů v Monte Carlu, kterým se podařilo prodat celkem 48 hodin televizních záběrů do celého světa.
"Vše bude záležet na tom, jak budeme jednat. Hodně lidí pracuje na tom, aby se nám podařilo uzavřít smlouvy. Čeká nás náročný úkol, protože je zapotřebí vše zajistit už do čtvrtečního večera, kdy startuje divácká superspeciálka. Zůstáváme ale optimisty," uzavírá Olsson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.