Pro Pettera Solberga je Rally Sweden takřka domácí soutěží. Již v pátek je v plánu první měřená zkouška, která se pojede na uzemí Norska, ale přesně opačným směrem od jeho domova. Není to však jediný důvod, proč se na zimní klasiku tak těší.
Petter Solberg, se již těší na domácí soutěž. "Z našeho statku bych z dálky mohl sledovat některé úseky té zkoušky. Myslím, že tam bude hodně diváků a vytvoří tam dobrou atmosféru. Že zdejší cesty dobře znám, to nemusím zdůrazňovat. Pohled na klasickou, tedy na opravdu zasněženou, zimní krajinu vypadá dobře. Za těchto podmínek bude radost jet s autem a to, že Rally Sweden má letos i takovou odbočku do Norska, dělá pro mě tuto soutěž ještě neobvyklejší," říká Petter.
Také co se týče jeho Fordu Fiesta RS WRC, tak se Petter cítí řádně připraven. "Toto bude moje první rally s tímto autem na volném podkladu. Můžu dva dny testovat, abych si na ty podmínky zvykl - to by mělo stačit. Spíše jsem počítal s tím, že budu mít problém se zvyknutím si na auto na asfaltu. Na Rally Monte Carlo minulý měsíc šlo ale vše hned. Ford se zde, ve Švédsku, může pyšnit dobrou bilací. Jari-Matti [Latvala] a já bychom jí chtěli ještě trošku vylepšit."
Petter při Rally Monte Carlo, kde dojel třetí - jeho nejlepší umístění na této rally
Novou věcí pro Rally Sweden a vlastně pro celé MS se stane kvalifikace, která bude využívána na sněhových a šotolinových soutěžích a která bude určovat startovní pořadí. Jezdci budou mít na Shakedownu dvě hodiny na to, aby si zvykli na auto předtím, než se pustí do ostrého boje s časem. Nejrychlejší by měl jako první stanovit svoji pozici, pak by měl jet druhý, třetí atd. "Z mého pohledu je to dobrý nápad. Každý jezdec si bude moci díky dobrému výkonu v kvalifikaci vyjet odpovídající pozici pro pátek. Také media budou mít o čem diskutovat a budete tak s nimi moci od začátku rally zažít napínavý zážitek."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?