Pro jeho konkurenty je to možná jeho jediné slabé místo, když krom roku 2004 Sebastian Loeb ve Švédsku vychází, co se vítězství týče, stále naprázdno. Mistr světa však zná důvody tohoto neúspěchu a chtěl by je odstranit.
Sebastian Loeb dokál ve Švédsku vyhrát jen jednou (v roce 2009 vyhrál ještě na sněhu v Norsku), jinak sněhová klasika zůstává vždy kořistí jezdců ze Skandinávie. "Ale závodím zde rád. Je to jedna z nejhezčích soutěží roku," říká Seb Loeb.
"Když se podíváte do mých statistik, tak zjistíte, že mi doteď často ztěžovaly život podmínky. Když jsem v roce 2008 vylétl z tratě, tak to nebyla opravdová zimní rally. Teploty kolem bodu mrazu udělaly z ledu břečku. Vloni jsem byl šestý a šance na vítězství jsem ztratil hned v prvním dni, když jsem musel vyjíždět trať v čerstvě napadaném sněhu." Sebastian tedy pro jeho další start v této zemi doufá, že ho nepotká žádné podobné překvapení. "Když jsou zkoušky pokryty pořádnou vrstvou sněhu a ledu, tak si myslím, že můžu být stejně rychlí jako moji konkurenti."
Loeb s Elenou při Rally Sweden 2011
Poprvé se budou pozice do prvního dne určovat kvalifikací. Pro Loeba je to nové kouzlo MS. "Myslím, že dosavadní systém byl nefér, protože vedoucí jezdec mistrovství byl na startu každé rally znevýhodněn. Pokud teď budu startovat ze špatné pozice, tak to bude jen moje vina. Výběr správné startovní pozice to ale nedělá v žádném případě lehčím. Ve Švédsku třeba nechají první auta na cestě vrstvu ledu, která, když vyjedete z ideální stopy, redukuje grip dalších aut. Ale jet vepředu, to může mít také nevýhodu, když v noci nasněží. Musíme brát v úvahu každou možnost."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.