Loeb si chce vylepšit statistiky

loeb, sebastian
loeb, sebastian, foto: Citroën Sport
iM2 5. února 2012 00:15
Sdílej:

Pro jeho konkurenty je to možná jeho jediné slabé místo, když krom roku 2004 Sebastian Loeb ve Švédsku vychází, co se vítězství týče, stále naprázdno. Mistr světa však zná důvody tohoto neúspěchu a chtěl by je odstranit.

Sebastian Loeb dokál ve Švédsku vyhrát jen jednou (v roce 2009 vyhrál ještě na sněhu v Norsku), jinak sněhová klasika zůstává vždy kořistí jezdců ze Skandinávie. "Ale závodím zde rád. Je to jedna z nejhezčích soutěží roku," říká Seb Loeb.

"Když se podíváte do mých statistik, tak zjistíte, že mi doteď často ztěžovaly život podmínky. Když jsem v roce 2008 vylétl z tratě, tak to nebyla opravdová zimní rally. Teploty kolem bodu mrazu udělaly z ledu břečku. Vloni jsem byl šestý a šance na vítězství jsem ztratil hned v prvním dni, když jsem musel vyjíždět trať v čerstvě napadaném sněhu." Sebastian tedy pro jeho další start v této zemi doufá, že ho nepotká žádné podobné překvapení. "Když jsou zkoušky pokryty pořádnou vrstvou sněhu a ledu, tak si myslím, že můžu být stejně rychlí jako moji konkurenti."

Loeb s Elenou při Rally Sweden 2011

Poprvé se budou pozice do prvního dne určovat kvalifikací. Pro Loeba je to nové kouzlo MS. "Myslím, že dosavadní systém byl nefér, protože vedoucí jezdec mistrovství byl na startu každé rally znevýhodněn. Pokud teď budu startovat ze špatné pozice, tak to bude jen moje vina. Výběr správné startovní pozice to ale nedělá v žádném případě lehčím. Ve Švédsku třeba nechají první auta na cestě vrstvu ledu, která, když vyjedete z ideální stopy, redukuje grip dalších aut. Ale jet vepředu, to může mít také nevýhodu, když v noci nasněží. Musíme brát v úvahu každou možnost."

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?