Pro jeho konkurenty je to možná jeho jediné slabé místo, když krom roku 2004 Sebastian Loeb ve Švédsku vychází, co se vítězství týče, stále naprázdno. Mistr světa však zná důvody tohoto neúspěchu a chtěl by je odstranit.
Sebastian Loeb dokál ve Švédsku vyhrát jen jednou (v roce 2009 vyhrál ještě na sněhu v Norsku), jinak sněhová klasika zůstává vždy kořistí jezdců ze Skandinávie. "Ale závodím zde rád. Je to jedna z nejhezčích soutěží roku," říká Seb Loeb.
"Když se podíváte do mých statistik, tak zjistíte, že mi doteď často ztěžovaly život podmínky. Když jsem v roce 2008 vylétl z tratě, tak to nebyla opravdová zimní rally. Teploty kolem bodu mrazu udělaly z ledu břečku. Vloni jsem byl šestý a šance na vítězství jsem ztratil hned v prvním dni, když jsem musel vyjíždět trať v čerstvě napadaném sněhu." Sebastian tedy pro jeho další start v této zemi doufá, že ho nepotká žádné podobné překvapení. "Když jsou zkoušky pokryty pořádnou vrstvou sněhu a ledu, tak si myslím, že můžu být stejně rychlí jako moji konkurenti."
Loeb s Elenou při Rally Sweden 2011
Poprvé se budou pozice do prvního dne určovat kvalifikací. Pro Loeba je to nové kouzlo MS. "Myslím, že dosavadní systém byl nefér, protože vedoucí jezdec mistrovství byl na startu každé rally znevýhodněn. Pokud teď budu startovat ze špatné pozice, tak to bude jen moje vina. Výběr správné startovní pozice to ale nedělá v žádném případě lehčím. Ve Švédsku třeba nechají první auta na cestě vrstvu ledu, která, když vyjedete z ideální stopy, redukuje grip dalších aut. Ale jet vepředu, to může mít také nevýhodu, když v noci nasněží. Musíme brát v úvahu každou možnost."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.