Ve Švédsku nás čeká premiéra. Poprvé se bude o startovním pořadí do první etapy rozhodovat pomoci kvalifikace. Nová pravidla se ale ještě mohou postarat o pořádnou diskuzi pro druhý a třetí den.
Pro Sébastiena Loeba to byl rozhodující bod. V jeho rozhodování o setrvání v MS rally hrálo velkou roli právě pravidlo o pořadí v první etapě šotolinových rally. Dříve to bylo tak, že na trať první etapy vyrážel jako první ten jezdec, který byl na tom nejlépe v průběžném hodnocení - většinou Loeb.
Od letoška platí systém, podle kterého si nejrychlejší jezdec z kvalifikace (shakedown) bude moci zvolit svoji pozici na trati. Po prvním dni startují do dalších etap jezdci s prioritou FIA v obráceném pořadí, než se právě nacházejí. Přesně to by se mohlo ve Švédsku postarat o zajímavou situaci.
Startovní listina Švédké rally obsahuje 25 jezdců s prioritou. I sám ředitel soutěže, Bertil Klarin, přesně neví, jak se situace vyvine. Není mu totiž jasné, kde budou startovat jezdci využívající systém Rally2 (dříve SuperRally).
"Momentálně meteorologové předpovídají sněžení na dobu rally. Nemůžeme říci, v jakém pořadí budou jezdci v prvním dni startovat. Ale pokud budeme pro sobotu a neděli počítat se zhruba 20 jezdci s prioritou a odstupy 2 minut, tak to dělá 40 minut mezi prvním jezdceme s prioritou a vedoucím pilotem," popisuje šéf rally.
Jezdci, kteří budou na čele, se tudíž budou muset vyrovnat s novou výzvou. Před nimi startující piloti trať vyjedou až na led a pro ně tak bude velmi obtížné dostahovat dobrých časů. Nebo naopak první vozy vyjezdí sníh až na šotolinu a oni pojedou po ní a budou ztrácet hřeby. Je tedy možné, že jezdci startující jako první budou mít mnohem lepší podmínky než jezdci z čela. Ať už to bude jak to bude, tak nové pravidlo ohledně pořadí nabídne jistě spoustu diskuzí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?