Ve Švédsku nás čeká premiéra. Poprvé se bude o startovním pořadí do první etapy rozhodovat pomoci kvalifikace. Nová pravidla se ale ještě mohou postarat o pořádnou diskuzi pro druhý a třetí den.
Pro Sébastiena Loeba to byl rozhodující bod. V jeho rozhodování o setrvání v MS rally hrálo velkou roli právě pravidlo o pořadí v první etapě šotolinových rally. Dříve to bylo tak, že na trať první etapy vyrážel jako první ten jezdec, který byl na tom nejlépe v průběžném hodnocení - většinou Loeb.
Od letoška platí systém, podle kterého si nejrychlejší jezdec z kvalifikace (shakedown) bude moci zvolit svoji pozici na trati. Po prvním dni startují do dalších etap jezdci s prioritou FIA v obráceném pořadí, než se právě nacházejí. Přesně to by se mohlo ve Švédsku postarat o zajímavou situaci.
Startovní listina Švédké rally obsahuje 25 jezdců s prioritou. I sám ředitel soutěže, Bertil Klarin, přesně neví, jak se situace vyvine. Není mu totiž jasné, kde budou startovat jezdci využívající systém Rally2 (dříve SuperRally).
"Momentálně meteorologové předpovídají sněžení na dobu rally. Nemůžeme říci, v jakém pořadí budou jezdci v prvním dni startovat. Ale pokud budeme pro sobotu a neděli počítat se zhruba 20 jezdci s prioritou a odstupy 2 minut, tak to dělá 40 minut mezi prvním jezdceme s prioritou a vedoucím pilotem," popisuje šéf rally.
Jezdci, kteří budou na čele, se tudíž budou muset vyrovnat s novou výzvou. Před nimi startující piloti trať vyjedou až na led a pro ně tak bude velmi obtížné dostahovat dobrých časů. Nebo naopak první vozy vyjezdí sníh až na šotolinu a oni pojedou po ní a budou ztrácet hřeby. Je tedy možné, že jezdci startující jako první budou mít mnohem lepší podmínky než jezdci z čela. Ať už to bude jak to bude, tak nové pravidlo ohledně pořadí nabídne jistě spoustu diskuzí.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.