Ve Švédsku nás čeká premiéra. Poprvé se bude o startovním pořadí do první etapy rozhodovat pomoci kvalifikace. Nová pravidla se ale ještě mohou postarat o pořádnou diskuzi pro druhý a třetí den.
Pro Sébastiena Loeba to byl rozhodující bod. V jeho rozhodování o setrvání v MS rally hrálo velkou roli právě pravidlo o pořadí v první etapě šotolinových rally. Dříve to bylo tak, že na trať první etapy vyrážel jako první ten jezdec, který byl na tom nejlépe v průběžném hodnocení - většinou Loeb.
Od letoška platí systém, podle kterého si nejrychlejší jezdec z kvalifikace (shakedown) bude moci zvolit svoji pozici na trati. Po prvním dni startují do dalších etap jezdci s prioritou FIA v obráceném pořadí, než se právě nacházejí. Přesně to by se mohlo ve Švédsku postarat o zajímavou situaci.
Startovní listina Švédké rally obsahuje 25 jezdců s prioritou. I sám ředitel soutěže, Bertil Klarin, přesně neví, jak se situace vyvine. Není mu totiž jasné, kde budou startovat jezdci využívající systém Rally2 (dříve SuperRally).
"Momentálně meteorologové předpovídají sněžení na dobu rally. Nemůžeme říci, v jakém pořadí budou jezdci v prvním dni startovat. Ale pokud budeme pro sobotu a neděli počítat se zhruba 20 jezdci s prioritou a odstupy 2 minut, tak to dělá 40 minut mezi prvním jezdceme s prioritou a vedoucím pilotem," popisuje šéf rally.
Jezdci, kteří budou na čele, se tudíž budou muset vyrovnat s novou výzvou. Před nimi startující piloti trať vyjedou až na led a pro ně tak bude velmi obtížné dostahovat dobrých časů. Nebo naopak první vozy vyjezdí sníh až na šotolinu a oni pojedou po ní a budou ztrácet hřeby. Je tedy možné, že jezdci startující jako první budou mít mnohem lepší podmínky než jezdci z čela. Ať už to bude jak to bude, tak nové pravidlo ohledně pořadí nabídne jistě spoustu diskuzí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?