Patrik Sandell pojede ve Švédsku ve druhém továrním voze týmu Mini. Švéd se už nemůže dočkat, až změří své síly s absolutní špičkou MS.
Druhý tovární vůz Mini WRT bude i ve Švédsku pronajat soukromému pilotovi, který pochází z dané země. Vedle stabilního továrního pilota, Daniho Sorda, se tak představí v druhém autě Patrik Sandell - mistr JWRC z roku 2006. Jen připomeňme, že na Monte byl dvojkou týmu Pierre Campana, který tak vystřídal na pozici dvojky Krise Meekea.
Sandell ještě nemá definitivně odhalen svůj letošní program pro MS, přesto už teď je jasné, že je součástí velmi zajímavého projektu. Známí krajané se totiž rozhodli, že mu pomohou vstoupit do WRC. Za projektem Švédského národního týmu pro MS totiž stojí mimo jiného Björn Waldegard, mistr světa z roku 1979, Tomas Radström nebo třeba Stiq Blomqvist (mistr světa z roku 1984, poslední Švéd). Bývalí soutěžáci se totiž rozhodli, že by rádi do Švédska vrátili titul mistra světa.
"Je to skvělá možnost. Skutečnost, že mě podporují idolové mého mládi je neuvěřitelná. Myslím, že tohle je poslední dílek puzzlí, který mi chyběl k tomu, abych mohl vstoupit do WRC. Nemohu se dočkat, až ve Švédsku nastoupím proti takovým jezdcům jako je Loeb, Hirvonen nebo Solberg. Cítím se na takový krok připraven a nechci nikoho zklamat," říká loňský účastník IRC.
Sandell na sněhu patří na špici
V minulosti kromě IRC jezdil 29letý jezdec také SWRC a nebo PWRC. Jeho největším úspěchem je ale zisk titulu z JWRC z roku 2006. U Prodrivu jsou rádi, že po Campanovi budou mít ve voze dalšího rychlého mladíka: "Patrik již několikrát dokázal, že je opravdu top jezdcem. Ještě lepší je, že jeho první rally s naším vozem bude právě ve Švédsku. Opravu si myslíme, že muže bojovat o špici," říká Richard Taylor z Prodrivu, který se stará o starty Mini v MS.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.