Patrik Sandell pojede ve Švédsku ve druhém továrním voze týmu Mini. Švéd se už nemůže dočkat, až změří své síly s absolutní špičkou MS.
Druhý tovární vůz Mini WRT bude i ve Švédsku pronajat soukromému pilotovi, který pochází z dané země. Vedle stabilního továrního pilota, Daniho Sorda, se tak představí v druhém autě Patrik Sandell - mistr JWRC z roku 2006. Jen připomeňme, že na Monte byl dvojkou týmu Pierre Campana, který tak vystřídal na pozici dvojky Krise Meekea.
Sandell ještě nemá definitivně odhalen svůj letošní program pro MS, přesto už teď je jasné, že je součástí velmi zajímavého projektu. Známí krajané se totiž rozhodli, že mu pomohou vstoupit do WRC. Za projektem Švédského národního týmu pro MS totiž stojí mimo jiného Björn Waldegard, mistr světa z roku 1979, Tomas Radström nebo třeba Stiq Blomqvist (mistr světa z roku 1984, poslední Švéd). Bývalí soutěžáci se totiž rozhodli, že by rádi do Švédska vrátili titul mistra světa.
"Je to skvělá možnost. Skutečnost, že mě podporují idolové mého mládi je neuvěřitelná. Myslím, že tohle je poslední dílek puzzlí, který mi chyběl k tomu, abych mohl vstoupit do WRC. Nemohu se dočkat, až ve Švédsku nastoupím proti takovým jezdcům jako je Loeb, Hirvonen nebo Solberg. Cítím se na takový krok připraven a nechci nikoho zklamat," říká loňský účastník IRC.
Sandell na sněhu patří na špici
V minulosti kromě IRC jezdil 29letý jezdec také SWRC a nebo PWRC. Jeho největším úspěchem je ale zisk titulu z JWRC z roku 2006. U Prodrivu jsou rádi, že po Campanovi budou mít ve voze dalšího rychlého mladíka: "Patrik již několikrát dokázal, že je opravdu top jezdcem. Ještě lepší je, že jeho první rally s naším vozem bude právě ve Švédsku. Opravu si myslíme, že muže bojovat o špici," říká Richard Taylor z Prodrivu, který se stará o starty Mini v MS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.