Patrik Sandell pojede ve Švédsku ve druhém továrním voze týmu Mini. Švéd se už nemůže dočkat, až změří své síly s absolutní špičkou MS.
Druhý tovární vůz Mini WRT bude i ve Švédsku pronajat soukromému pilotovi, který pochází z dané země. Vedle stabilního továrního pilota, Daniho Sorda, se tak představí v druhém autě Patrik Sandell - mistr JWRC z roku 2006. Jen připomeňme, že na Monte byl dvojkou týmu Pierre Campana, který tak vystřídal na pozici dvojky Krise Meekea.
Sandell ještě nemá definitivně odhalen svůj letošní program pro MS, přesto už teď je jasné, že je součástí velmi zajímavého projektu. Známí krajané se totiž rozhodli, že mu pomohou vstoupit do WRC. Za projektem Švédského národního týmu pro MS totiž stojí mimo jiného Björn Waldegard, mistr světa z roku 1979, Tomas Radström nebo třeba Stiq Blomqvist (mistr světa z roku 1984, poslední Švéd). Bývalí soutěžáci se totiž rozhodli, že by rádi do Švédska vrátili titul mistra světa.
"Je to skvělá možnost. Skutečnost, že mě podporují idolové mého mládi je neuvěřitelná. Myslím, že tohle je poslední dílek puzzlí, který mi chyběl k tomu, abych mohl vstoupit do WRC. Nemohu se dočkat, až ve Švédsku nastoupím proti takovým jezdcům jako je Loeb, Hirvonen nebo Solberg. Cítím se na takový krok připraven a nechci nikoho zklamat," říká loňský účastník IRC.
Sandell na sněhu patří na špici
V minulosti kromě IRC jezdil 29letý jezdec také SWRC a nebo PWRC. Jeho největším úspěchem je ale zisk titulu z JWRC z roku 2006. U Prodrivu jsou rádi, že po Campanovi budou mít ve voze dalšího rychlého mladíka: "Patrik již několikrát dokázal, že je opravdu top jezdcem. Ještě lepší je, že jeho první rally s naším vozem bude právě ve Švédsku. Opravu si myslíme, že muže bojovat o špici," říká Richard Taylor z Prodrivu, který se stará o starty Mini v MS.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?