Patrik Sandell pojede ve Švédsku ve druhém továrním voze týmu Mini. Švéd se už nemůže dočkat, až změří své síly s absolutní špičkou MS.
Druhý tovární vůz Mini WRT bude i ve Švédsku pronajat soukromému pilotovi, který pochází z dané země. Vedle stabilního továrního pilota, Daniho Sorda, se tak představí v druhém autě Patrik Sandell - mistr JWRC z roku 2006. Jen připomeňme, že na Monte byl dvojkou týmu Pierre Campana, který tak vystřídal na pozici dvojky Krise Meekea.
Sandell ještě nemá definitivně odhalen svůj letošní program pro MS, přesto už teď je jasné, že je součástí velmi zajímavého projektu. Známí krajané se totiž rozhodli, že mu pomohou vstoupit do WRC. Za projektem Švédského národního týmu pro MS totiž stojí mimo jiného Björn Waldegard, mistr světa z roku 1979, Tomas Radström nebo třeba Stiq Blomqvist (mistr světa z roku 1984, poslední Švéd). Bývalí soutěžáci se totiž rozhodli, že by rádi do Švédska vrátili titul mistra světa.
"Je to skvělá možnost. Skutečnost, že mě podporují idolové mého mládi je neuvěřitelná. Myslím, že tohle je poslední dílek puzzlí, který mi chyběl k tomu, abych mohl vstoupit do WRC. Nemohu se dočkat, až ve Švédsku nastoupím proti takovým jezdcům jako je Loeb, Hirvonen nebo Solberg. Cítím se na takový krok připraven a nechci nikoho zklamat," říká loňský účastník IRC.
Sandell na sněhu patří na špici
V minulosti kromě IRC jezdil 29letý jezdec také SWRC a nebo PWRC. Jeho největším úspěchem je ale zisk titulu z JWRC z roku 2006. U Prodrivu jsou rádi, že po Campanovi budou mít ve voze dalšího rychlého mladíka: "Patrik již několikrát dokázal, že je opravdu top jezdcem. Ještě lepší je, že jeho první rally s naším vozem bude právě ve Švédsku. Opravu si myslíme, že muže bojovat o špici," říká Richard Taylor z Prodrivu, který se stará o starty Mini v MS.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?