Pro Thierryho Neuvilla to bude velkolepý zážitek. Za dva týdny ho čeká start v zimní Rally Sweden. Jak se vyrovnat s jízdou na sněhu a také jak využívat pneumatiky s hroty se ho bude snažit naučit 4 násobný mistr světa v rally, Tommi Mäkinen.
Rychlá jízda na zasněžených tratích Švédské rally byla vždy něčím vyjímečným. Spousta hrotů, kterými jsou pneumatiky opatřeny, se starají o velmi dobrou úroveň přilnavosti i na sněhu a ledu. Jezdci navíc dokáží využívat také sněhových bariér, které lemují tratě soutěže, aby mohly zatáčky projíždět ještě rychleji.
Pro Thierryho Neuvilla představuje Rally Sweden velkou výzvu. Nejenže mladý Belgičan startuje poprvé ve Švédsku, ale také poprvé pojede na sněhu s Citroënem DS3 WRC.
To je dost důvodů pro to, aby se vedení Citroënu rozhodlo poslat Thierryho do školy Tommiho Mäkinena. 4 násobný mistr světa by měl mladíkovi ukázat, jak správně využívat pneumatik s hroty a také jak jet v jiné linii než jezdci startující před ním, což mu zaručí, že pojede po sněhu a ne po ledu. Poté navíc dostane Neuville možnost otestovat si DS3 WRC na sněhu těsně před startem Rally Sweden.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.