Sébastien Loeb nakročil k obhajobě titulu tou správnou nohou - vítězstvím na Rally Monte Carlo. V následujícím rozhovoru mluví hvězda Citroënu o svých pocitech po legendární soutěži.
Otázka: Sébastiene, zaznamenal jste své 68. vítězství a celkově již 6. na Rally Monte Carlo. Jaký je to pocit být zpět a opět závodit na těchto tratích?
Sébastien Loeb: Pochopitelně je to pro mě potěšení, opět závodit na těchto tratích, ale z trošku jiných důvodů. Zaprvé, tohle je nejvíce specifická soutěž roku, je to rally, která se jede ve Francii pod názvem Monte Carlo, což je domovina mého spolujezdce. Soutěž jsme již mnohokrát vyhráli, teď znovu. Jsem opravdu rád, že jsme opět tady.
O: Díky zisku bodů z Power Stage jste do sezony 2012 vstoupil nejlépe, jak jste mohl.
SL: Nemohlo to být lepší, opravdu skvělý start do sezony díky zisku 28 bodů. Neudělali jsme skoro žádnou chybu, možná menším zaváháním byla volba pneumatik pro začátek soutěže. Jinak nám tým během rally hodně při volbě pneumatik pomohl. Byla to skvělá soutěž a také skvělá atmosféra. Je skvělé zahájit sezonu tímto způsobem.
O: Co si myslíte o 5 denním formátu?
SB: Nejsem jeho fanouškem, není to nic pro mě. Myslím, že soutěž byla až moc dlouhá. Podle mého názoru je taková soutěž moc dlouhá jak pro jezdce a týmy, tak také média. Nemyslím si, že by ty dva dny navíc zajistily větší medializaci. Navíc pro soukromníky je taková soutěž dost obtížná, nejsem fanoušek tohoto formátu.
O: Na pódium byli zastupci všech tří značek, očekáváte největší konkurenci pouze ve Fordu nebo také počítáte s Mini?
SB: Měli byste se zeptat Daniho Sorda, jestli bude rychlý všude. Určitě se o to pokusí. Ale ano, je dobré mít tři výrobce na podium. Doufám, že to tak bude pokračovat.
O: Jsme na startu nové sezony, cítíte opět vášeň pro zisk dalšího titulu?
SB: Ano, pro to jsem zde. Chci zkusit a získat další titul, měl jsem ale možnost už toho nechat. Pořád držím rekord a nechci riskovat, že o něj přijdu v mé poslední sezoně. Užívám si to, co dělám: jízdu a boj. Moc mě těší opět začít a opět se stejnou motivací.
O: A nakonec, co byste mohl říct o výkonnosti svého Citroënu DS3 WRC?
SB: DS3 WRC pracovala jako ve snu. Citil jsem se v pohodě od startu a dostal jsem se do dobrého rytmu. Na druhého jsme sice měli velký náskok, ale neřekl bych, že to bylo lehké vítězství. Museli jsme čelit všem podmínkám, které Vás při rally mohou potkat. Moje vedení bylo z velká části zapříčiněno dobrou volbou pneumatik, za což vděčím technikům týmu Citroën Racing a také partnerům od společnosti Michelin. Poprvé za dlouhou dobu jsme měli možnost vybírat z 5 různých druhů obutí a my jsme se vždy trefili za daných okolností do správných gum.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.