Rozhovor s Loebem: Lepší už to být nemohlo, chci bojovat s Mini celou sezonu

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 28. ledna 2012 20:38
Sdílej:

Sébastien Loeb nakročil k obhajobě titulu tou správnou nohou - vítězstvím na Rally Monte Carlo. V následujícím rozhovoru mluví hvězda Citroënu o svých pocitech po legendární soutěži.

Otázka: Sébastiene, zaznamenal jste své 68. vítězství a celkově již 6. na Rally Monte Carlo. Jaký je to pocit být zpět a opět závodit na těchto tratích?

Sébastien Loeb: Pochopitelně je to pro mě potěšení, opět závodit na těchto tratích, ale z trošku jiných důvodů. Zaprvé, tohle je nejvíce specifická soutěž roku, je to rally, která se jede ve Francii pod názvem Monte Carlo, což je domovina mého spolujezdce. Soutěž jsme již mnohokrát vyhráli, teď znovu. Jsem opravdu rád, že jsme opět tady.

O: Díky zisku bodů z Power Stage jste do sezony 2012 vstoupil nejlépe, jak jste mohl.

SL: Nemohlo to být lepší, opravdu skvělý start do sezony díky zisku 28 bodů. Neudělali jsme skoro žádnou chybu, možná menším zaváháním byla volba pneumatik pro začátek soutěže. Jinak nám tým během rally hodně při volbě pneumatik pomohl. Byla to skvělá soutěž a také skvělá atmosféra. Je skvělé zahájit sezonu tímto způsobem.

O: Co si myslíte o 5 denním formátu?

SB: Nejsem jeho fanouškem, není to nic pro mě. Myslím, že soutěž byla až moc dlouhá. Podle mého názoru je taková soutěž moc dlouhá jak pro jezdce a týmy, tak také média. Nemyslím si, že by ty dva dny navíc zajistily větší medializaci. Navíc pro soukromníky je taková soutěž dost obtížná, nejsem fanoušek tohoto formátu.

O: Na pódium byli zastupci všech tří značek, očekáváte největší konkurenci pouze ve Fordu nebo také počítáte s Mini?

SB: Měli byste se zeptat Daniho Sorda, jestli bude rychlý všude. Určitě se o to pokusí. Ale ano, je dobré mít tři výrobce na podium. Doufám, že to tak bude pokračovat.

O: Jsme na startu nové sezony, cítíte opět vášeň pro zisk dalšího titulu?

SB: Ano, pro to jsem zde. Chci zkusit a získat další titul, měl jsem ale možnost už toho nechat. Pořád držím rekord a nechci riskovat, že o něj přijdu v mé poslední sezoně. Užívám si to, co dělám: jízdu a boj. Moc mě těší opět začít a opět se stejnou motivací.

O: A nakonec, co byste mohl říct o výkonnosti svého Citroënu DS3 WRC?

SB: DS3 WRC pracovala jako ve snu. Citil jsem se v pohodě od startu a dostal jsem se do dobrého rytmu. Na druhého jsme sice měli velký náskok, ale neřekl bych, že to bylo lehké vítězství. Museli jsme čelit všem podmínkám, které Vás při rally mohou potkat. Moje vedení bylo z velká části zapříčiněno dobrou volbou pneumatik, za což vděčím technikům týmu Citroën Racing a také partnerům od společnosti Michelin. Poprvé za dlouhou dobu jsme měli možnost vybírat z 5 různých druhů obutí a my jsme se vždy trefili za daných okolností do správných gum.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?