Sébastien Loeb nakročil k obhajobě titulu tou správnou nohou - vítězstvím na Rally Monte Carlo. V následujícím rozhovoru mluví hvězda Citroënu o svých pocitech po legendární soutěži.
Otázka: Sébastiene, zaznamenal jste své 68. vítězství a celkově již 6. na Rally Monte Carlo. Jaký je to pocit být zpět a opět závodit na těchto tratích?
Sébastien Loeb: Pochopitelně je to pro mě potěšení, opět závodit na těchto tratích, ale z trošku jiných důvodů. Zaprvé, tohle je nejvíce specifická soutěž roku, je to rally, která se jede ve Francii pod názvem Monte Carlo, což je domovina mého spolujezdce. Soutěž jsme již mnohokrát vyhráli, teď znovu. Jsem opravdu rád, že jsme opět tady.
O: Díky zisku bodů z Power Stage jste do sezony 2012 vstoupil nejlépe, jak jste mohl.
SL: Nemohlo to být lepší, opravdu skvělý start do sezony díky zisku 28 bodů. Neudělali jsme skoro žádnou chybu, možná menším zaváháním byla volba pneumatik pro začátek soutěže. Jinak nám tým během rally hodně při volbě pneumatik pomohl. Byla to skvělá soutěž a také skvělá atmosféra. Je skvělé zahájit sezonu tímto způsobem.
O: Co si myslíte o 5 denním formátu?
SB: Nejsem jeho fanouškem, není to nic pro mě. Myslím, že soutěž byla až moc dlouhá. Podle mého názoru je taková soutěž moc dlouhá jak pro jezdce a týmy, tak také média. Nemyslím si, že by ty dva dny navíc zajistily větší medializaci. Navíc pro soukromníky je taková soutěž dost obtížná, nejsem fanoušek tohoto formátu.
O: Na pódium byli zastupci všech tří značek, očekáváte největší konkurenci pouze ve Fordu nebo také počítáte s Mini?
SB: Měli byste se zeptat Daniho Sorda, jestli bude rychlý všude. Určitě se o to pokusí. Ale ano, je dobré mít tři výrobce na podium. Doufám, že to tak bude pokračovat.
O: Jsme na startu nové sezony, cítíte opět vášeň pro zisk dalšího titulu?
SB: Ano, pro to jsem zde. Chci zkusit a získat další titul, měl jsem ale možnost už toho nechat. Pořád držím rekord a nechci riskovat, že o něj přijdu v mé poslední sezoně. Užívám si to, co dělám: jízdu a boj. Moc mě těší opět začít a opět se stejnou motivací.
O: A nakonec, co byste mohl říct o výkonnosti svého Citroënu DS3 WRC?
SB: DS3 WRC pracovala jako ve snu. Citil jsem se v pohodě od startu a dostal jsem se do dobrého rytmu. Na druhého jsme sice měli velký náskok, ale neřekl bych, že to bylo lehké vítězství. Museli jsme čelit všem podmínkám, které Vás při rally mohou potkat. Moje vedení bylo z velká části zapříčiněno dobrou volbou pneumatik, za což vděčím technikům týmu Citroën Racing a také partnerům od společnosti Michelin. Poprvé za dlouhou dobu jsme měli možnost vybírat z 5 různých druhů obutí a my jsme se vždy trefili za daných okolností do správných gum.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?