Rozhovor s Loebem: Lepší už to být nemohlo, chci bojovat s Mini celou sezonu

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 28. ledna 2012 20:38
Sdílej:

Sébastien Loeb nakročil k obhajobě titulu tou správnou nohou - vítězstvím na Rally Monte Carlo. V následujícím rozhovoru mluví hvězda Citroënu o svých pocitech po legendární soutěži.

Otázka: Sébastiene, zaznamenal jste své 68. vítězství a celkově již 6. na Rally Monte Carlo. Jaký je to pocit být zpět a opět závodit na těchto tratích?

Sébastien Loeb: Pochopitelně je to pro mě potěšení, opět závodit na těchto tratích, ale z trošku jiných důvodů. Zaprvé, tohle je nejvíce specifická soutěž roku, je to rally, která se jede ve Francii pod názvem Monte Carlo, což je domovina mého spolujezdce. Soutěž jsme již mnohokrát vyhráli, teď znovu. Jsem opravdu rád, že jsme opět tady.

O: Díky zisku bodů z Power Stage jste do sezony 2012 vstoupil nejlépe, jak jste mohl.

SL: Nemohlo to být lepší, opravdu skvělý start do sezony díky zisku 28 bodů. Neudělali jsme skoro žádnou chybu, možná menším zaváháním byla volba pneumatik pro začátek soutěže. Jinak nám tým během rally hodně při volbě pneumatik pomohl. Byla to skvělá soutěž a také skvělá atmosféra. Je skvělé zahájit sezonu tímto způsobem.

O: Co si myslíte o 5 denním formátu?

SB: Nejsem jeho fanouškem, není to nic pro mě. Myslím, že soutěž byla až moc dlouhá. Podle mého názoru je taková soutěž moc dlouhá jak pro jezdce a týmy, tak také média. Nemyslím si, že by ty dva dny navíc zajistily větší medializaci. Navíc pro soukromníky je taková soutěž dost obtížná, nejsem fanoušek tohoto formátu.

O: Na pódium byli zastupci všech tří značek, očekáváte největší konkurenci pouze ve Fordu nebo také počítáte s Mini?

SB: Měli byste se zeptat Daniho Sorda, jestli bude rychlý všude. Určitě se o to pokusí. Ale ano, je dobré mít tři výrobce na podium. Doufám, že to tak bude pokračovat.

O: Jsme na startu nové sezony, cítíte opět vášeň pro zisk dalšího titulu?

SB: Ano, pro to jsem zde. Chci zkusit a získat další titul, měl jsem ale možnost už toho nechat. Pořád držím rekord a nechci riskovat, že o něj přijdu v mé poslední sezoně. Užívám si to, co dělám: jízdu a boj. Moc mě těší opět začít a opět se stejnou motivací.

O: A nakonec, co byste mohl říct o výkonnosti svého Citroënu DS3 WRC?

SB: DS3 WRC pracovala jako ve snu. Citil jsem se v pohodě od startu a dostal jsem se do dobrého rytmu. Na druhého jsme sice měli velký náskok, ale neřekl bych, že to bylo lehké vítězství. Museli jsme čelit všem podmínkám, které Vás při rally mohou potkat. Moje vedení bylo z velká části zapříčiněno dobrou volbou pneumatik, za což vděčím technikům týmu Citroën Racing a také partnerům od společnosti Michelin. Poprvé za dlouhou dobu jsme měli možnost vybírat z 5 různých druhů obutí a my jsme se vždy trefili za daných okolností do správných gum.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.