Jari-Matti Latvala už hodil svoji nehodu při Rally Monte Carlo za hlavu a teď se již plně soustředí na Rally Sweden.
Jari-Matti Latvala byl tím, kdo na Rally Monte Carlo nejvíce ztratil. Po nehodě v první etapě odjížděl Fin z Monaka bez jediného bodu. "Určitě to nebyl start, který bychom si přáli. Naštěstí nás čeká před Rally Sweden ještě test. Před testem strávím pár dní doma a pokusím se zapomenout na vše, co se stalo na Monte," říká Latvala.
Nevyvedený start chce ale jednička týmu Ford hodit za hlavu a soustředit se už pouze na Švédskou rally, kterou dokázal vyhrát už v roce 2008: "Doufám, že během testu opět dostanu z vozu dobrý pocit a budu tak moci udělat další krok vpřed. Na sněhu jsem se vždy cítil dobře." Není to ale poprvé, kdy Jari-Matti chyboval při Rally Monte Carlo, tým ale stojí pevně za ním.
Šéf týmu, Malcolm Wilson, ale nemá obavy, že by nehoda na Monte jeho jezdce vnitřně mohla poznamenat: "Kdyby byla před námi nová Rally Monte Carlo s proměnlivými podmínkami, tak by k ní přistoupil asi konzervativněji. Ale pokud nás čeká Rally Sweden, tak s rychlostí problém nebude. Jari si prohlédl data a přesně již ví, proč se to stalo. To jezdci vždy pomůže. Pro zbytek sezony nemám obavy."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?