Vozy WRC druhé generace nabízejí zcela nové možnosti. Nejedná se přitom jen o snížení objemu motoru a nebo o použití přímého vstřikování paliva
K vozu, s nímž bude na Rally Sweden startovat Eivind Brynildsen, se váže jistá zajímavost. Před 12 měsíci startoval Mads Ostberg s jistou Fiestou RS WRC v klasické zimní soutěži - Rally Sweden a byl druhý. Zkraje tohoto roku s ní Mads nastoupil do Mountain Rally ve Švédsku, ale to už bylo ve verzi RRC (Regional Rally Car - S2000 s motorem 1,6l).
V nadcházejícím týdnu ho čeká další start - Rally Elverum, jenže to už bude opět ve verzi WRC. Současná pravidla pro vozy WRC byla dlouhou dobu diskutována s činovníky s FIA, ale teprve teď se začíná s jejich praktickým využitím. Mělo by totiž být možné jet s jedním vozem více než jeden šampionát a to bez nějakých složitých změn. Přesně to je idea, kterou velmi tvrdě prosazoval bývalý šéf FIA, Max Mosley.
Nejdůležitější změna mezi WRC a RRC je změna restriktoru. Průměr restriktoru je pro vozy WRC stanoven na 33mm, pro RRC pak pouze 30mm. Tomu musí být uzpůsobeno i mapování motoru. Ze zádi vozu musí zmizet velké křídlo, které je charakteristické pouze pro auta WRC. Další drobné rozdíly se týkají nárazníků, oken a spojky.
Poté, co byly verze s motory 1,6l ve verzi S2000 připuštěny do regionálních šampionátů a je stále více ex-továrních aut, se také zvyšuje možnost pro jezdce jezdící domácí šampionáty, aby se jednoduchou přestavbou mohli zúčastnit soutěže MS s vozem WRC.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?