Vozy WRC druhé generace nabízejí zcela nové možnosti. Nejedná se přitom jen o snížení objemu motoru a nebo o použití přímého vstřikování paliva
K vozu, s nímž bude na Rally Sweden startovat Eivind Brynildsen, se váže jistá zajímavost. Před 12 měsíci startoval Mads Ostberg s jistou Fiestou RS WRC v klasické zimní soutěži - Rally Sweden a byl druhý. Zkraje tohoto roku s ní Mads nastoupil do Mountain Rally ve Švédsku, ale to už bylo ve verzi RRC (Regional Rally Car - S2000 s motorem 1,6l).
V nadcházejícím týdnu ho čeká další start - Rally Elverum, jenže to už bude opět ve verzi WRC. Současná pravidla pro vozy WRC byla dlouhou dobu diskutována s činovníky s FIA, ale teprve teď se začíná s jejich praktickým využitím. Mělo by totiž být možné jet s jedním vozem více než jeden šampionát a to bez nějakých složitých změn. Přesně to je idea, kterou velmi tvrdě prosazoval bývalý šéf FIA, Max Mosley.
Nejdůležitější změna mezi WRC a RRC je změna restriktoru. Průměr restriktoru je pro vozy WRC stanoven na 33mm, pro RRC pak pouze 30mm. Tomu musí být uzpůsobeno i mapování motoru. Ze zádi vozu musí zmizet velké křídlo, které je charakteristické pouze pro auta WRC. Další drobné rozdíly se týkají nárazníků, oken a spojky.
Poté, co byly verze s motory 1,6l ve verzi S2000 připuštěny do regionálních šampionátů a je stále více ex-továrních aut, se také zvyšuje možnost pro jezdce jezdící domácí šampionáty, aby se jednoduchou přestavbou mohli zúčastnit soutěže MS s vozem WRC.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?