Ve své nové roli týmového kolegy Sébastiena Loeba se Mikko Hirvonen cítí docela dobře. Fin plánuje útok z druhé řady a už na druhé soutěži sezony by se rád objevoval zcela na špici.
Určitý čas na zabydlení se v Citroënu DS3 WRC přece jen potřeboval. Na Monte Carlu nezažil úplně nejpovedenější start, ale během soutěže se posoval dopředu. "Nechtěl jsem prostě udělat žádnou chybu, proto jsem potřeboval pár zkoušek než jsem se dostal do rytmu. Na konci to už bylo prima," řekl Hirvonen pro 'Motorsport-Aktuell'.
Jeho nové pracovní náčini mu svědčí lépe než staré - Ford Fiesta RS WRC. To ví Hirovnen už teď: "S Fiestou RS WRC jste museli jet hodně agresivně. Zdá se, že takový styl právě vyhovuje Petterovi Solbergovi a Jarimu-Mattimu Latvalovi. Já mám DS3 WRC rád. Navíc to vypadá, že používám stejné nastavení jako Sébastien."
Také na novou roli v týmu, kde dělá kolegu mistru světa, si velmi rychle zvykl: "Celý tým je na něj docela silně zaměřen, ale to přesně mám rád. Nikdy jsem neměl rád, když jsem byl právě já jednička. Takhle se mohu mnohem víc soustředit na samotnou jízdu." Hirvonen podobnou situaci zažil ve svých začátcích v továrním týmu Ford, kde byl jasnou jedničkou Marcus Grönholm.
Už ale v nadcházející soutěži, Rally Sweden, by se Fin rád prosadil na podium. Nechtěl by přitom stát až na 3. místě: "Kdybych byl ve Švédsku 3., tak by mě to opravdu nenadchlo. Už teď se nemohu dočkat startu této sněžné soutěže."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.