Na novou evoluci Mini Countrymanu WRC si budeme muset počkat až do Portugalska. Ostatní týmy ovšem také nezahálí. Citroën staví skoro celý nový motor, Ford zlepšuje aerodynamiku a Volkswagen si přes Škodu nechá dát homologovat nové díly na podvozku od firmy Sachs.
Volkswagen:
U Škody se nikdo nemůže divit, že z Hannoveru přišlo přikázání homologovat nové díly na podvozku. Ačkoliv doposud Škodou používané tlumiče Reiger se na světové scéně stále používají, tak partnerem Volkswagenu je firma Sachs a lidé kolem Krise Nissena svůj vstup do MS připravují od základu po svém. Nemůžeme se tak divit, že Sachs byl pověřen vývojem povozku, který bude později použit na Polu R WRC. Již na prvním závodu letošní sezony (Rally Monte Carlo) měly být sesbírány určité informace, které by měly být vyzkoušeny na dalším testu Pola WRC.
Konkurence práci v táboře VW sleduje velice pečlivě. Již delší dobu je jasné, že kdo se bude chtít VW od roku 2013 postavit, bude muset být dobře připraven. Odpovídající vývoj tak podnikají i ostatní tovární týmy.
Citroën:
Citroën přepracovává nový koncernový motor 1,6 turbo, který je mnohými už teď, po dvanácti měsících od jeho prvního nasazení, považován za nejlepší WRC motor. Nový blok motoru, přepracované hlavy válců a nová váčková hřídel, to jsou jen ty nejdůležitější věci, na kterých by se mělo pracovat. Přidejme ještě modernizovanou spojku spolu se setrvačníkem. Na jaře by měly následovat modifikace na podvozku. Nicméně detaily ohledně tohoto vylepšení Francouzi neprozradili, obzvláště když na toto téma byli dotazováni hlavně německými novináři. Respekt z Volkswagenu je však cítit.
Ford:
V táboře Fordu se dělá hlavně na novém přichycení předního křídla Fiesty WRC, chtějí tak dostat větší přítlak na přední nápravu. Nové aerodynamické obtékání vozu by mu také mělo poskytnout větší stabilitu. Konkurenty však bude hodně zajímat, jestli tato velká přestavba bude v rámci pravidel. Kromě modernizace uchycení přední nápravy se inženýři Fordu také zaměřili na hlavu válců jejich motoru 1,6 s přímým vstřikováním. Stejně jako jejich dlouhodobý rival v MS, Citroën, by i M-Sport na jaře chtěl představit modernizace na podvozku. U Fordu by tak chtěli využít "back-to-back" porovnávacího testu (test, ve kterém se vyzkouší těsně po sobě různé díly a pak dojde k vyhodnocení přínosu) k rozhodnutí se, kolik dílů z homologace nakonec použijí.
Mini:
Jen Mini na Monte Carlu startovalo bez technických novinek. Nová přepracovaná verze Mini John Cooper Works WRC by se měla kompletně představit až v Portugalsku. Jen připomeňme, že FIA letos pro Mini nastavila trošku nižší podmínky přihlášení se do MS. Díky tomu další homologace na voze Mini (kromě jiného nová hlava válců, přední nárazník, přední zavěšení nebo podvozek) nejsou v plánu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?