Na novou evoluci Mini Countrymanu WRC si budeme muset počkat až do Portugalska. Ostatní týmy ovšem také nezahálí. Citroën staví skoro celý nový motor, Ford zlepšuje aerodynamiku a Volkswagen si přes Škodu nechá dát homologovat nové díly na podvozku od firmy Sachs.
Volkswagen:
U Škody se nikdo nemůže divit, že z Hannoveru přišlo přikázání homologovat nové díly na podvozku. Ačkoliv doposud Škodou používané tlumiče Reiger se na světové scéně stále používají, tak partnerem Volkswagenu je firma Sachs a lidé kolem Krise Nissena svůj vstup do MS připravují od základu po svém. Nemůžeme se tak divit, že Sachs byl pověřen vývojem povozku, který bude později použit na Polu R WRC. Již na prvním závodu letošní sezony (Rally Monte Carlo) měly být sesbírány určité informace, které by měly být vyzkoušeny na dalším testu Pola WRC.
Konkurence práci v táboře VW sleduje velice pečlivě. Již delší dobu je jasné, že kdo se bude chtít VW od roku 2013 postavit, bude muset být dobře připraven. Odpovídající vývoj tak podnikají i ostatní tovární týmy.
Citroën:
Citroën přepracovává nový koncernový motor 1,6 turbo, který je mnohými už teď, po dvanácti měsících od jeho prvního nasazení, považován za nejlepší WRC motor. Nový blok motoru, přepracované hlavy válců a nová váčková hřídel, to jsou jen ty nejdůležitější věci, na kterých by se mělo pracovat. Přidejme ještě modernizovanou spojku spolu se setrvačníkem. Na jaře by měly následovat modifikace na podvozku. Nicméně detaily ohledně tohoto vylepšení Francouzi neprozradili, obzvláště když na toto téma byli dotazováni hlavně německými novináři. Respekt z Volkswagenu je však cítit.
Ford:
V táboře Fordu se dělá hlavně na novém přichycení předního křídla Fiesty WRC, chtějí tak dostat větší přítlak na přední nápravu. Nové aerodynamické obtékání vozu by mu také mělo poskytnout větší stabilitu. Konkurenty však bude hodně zajímat, jestli tato velká přestavba bude v rámci pravidel. Kromě modernizace uchycení přední nápravy se inženýři Fordu také zaměřili na hlavu válců jejich motoru 1,6 s přímým vstřikováním. Stejně jako jejich dlouhodobý rival v MS, Citroën, by i M-Sport na jaře chtěl představit modernizace na podvozku. U Fordu by tak chtěli využít "back-to-back" porovnávacího testu (test, ve kterém se vyzkouší těsně po sobě různé díly a pak dojde k vyhodnocení přínosu) k rozhodnutí se, kolik dílů z homologace nakonec použijí.
Mini:
Jen Mini na Monte Carlu startovalo bez technických novinek. Nová přepracovaná verze Mini John Cooper Works WRC by se měla kompletně představit až v Portugalsku. Jen připomeňme, že FIA letos pro Mini nastavila trošku nižší podmínky přihlášení se do MS. Díky tomu další homologace na voze Mini (kromě jiného nová hlava válců, přední nárazník, přední zavěšení nebo podvozek) nejsou v plánu.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.