Prezident FIA, Jean Todt, se na dnešní tiskové konferenci rozmluvil o budoucnosti kontroverzního systému Super Rally.
Rally Monte Carlo se stala první soutěží od roku 2004, která se jede bez systému Super Rally, kterému se teď také říká Rally 2. Tento systém umožňuje posádkám, které jeden den ze soutěže vypadnou, se druhý den postavit na start, samozřejmě s patřičným časovým znevýhodněním. Tyto posádky ale mohou bojovat body. Todt veřejně pogratuloval Automobile Club de Monaco za jejich rozhodnutí, že toto pravidlo nebude na probíhající Rally Monte Carlo využito.
"Musím říci, že se mi líbí nápad, že když jste vypadli, tak jste prostě vypadli. Cítím, že to není přirozené [vracet se do soutěže]. Je to [rally] jediná kategorie, kde když vypadnete, tak můžete ještě zabojovat o body. Nevidím v tom žádnou logiku. Proto jsem uvítal návrh organizátorů z Automobile Club de Monaco," řekl Todt.
"Za mě, nikdy jsem neviděl nějaký druh závodění, kde když vypadnete, tak za pár hodin jste zpět a můžete bojovat o body. Rozumím tomu, že to může být užitečné pro nějaké další testování a můžete se něco naučit o autě, ale znovu říkám, jsem zásadně proti možnosti získat body, když už jste jednou mimo."
"Je mi líto, když silný tým jako Ford, jak ztratí auto [s Jarim-Mattim Latvalou] po čtyř zkouškách. Cítím, že je to škoda, ale to je závodění." Na každé další soutěži MS by mělo být využito pravidla Rally 2, ale Todt čeká, že vyvstanou další diskuze o účelu pravidla. "V budoucnu bych rád nechal experty, aby učinili své návrhy - WRC Komise učiní návrhy ohledně budoucnosti."
Zajímavostí je, že loňský šampionát by vyhrál Mikko Hirvonen a ne Sébastien Loeb, kdyby už neplatilo pravidlo Rally 2.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.