Podle šéfa FIA, Jeana Todta, by měla být celá záležitost ohledně promotéra MS vyřešena ještě před druhým dílem MS, Rally Sweden. Rally Monte Carlo se podařilo zajistit i bez promotéra, poté, co se FIA rozešla s bývalým promotérem, společnosti North One Sport.
Todt se setkal se zástupci novinářů v pátek v rámci Rally Monte Carlo. Na tiskové konferenci oznámil, že je "velmi optimistický" co se výhledu týče a že nový promotér by mohl být znám ještě před Rally Sweden.
Na otázku, zda-li se blíží rozřešení situace s promotérem, Todt odpověděl: "Ano. Pracujeme na tom velmi tvrdě. Situace kolem jedné soutěže, Rally Monte Carlo, byla velmi napjatá, ale podařilo se nám ji vyřešit."
"Pracujeme na tom, abychom zajistili smlouvu, která bude platná a pokryje celý zbytek roku a také další roky v budoucnu. Věříme v to, že vhodné řešení najdeme ještě před startem Rally Sweden."
Jean Todt zdůraznil, že je pro FIA velmi důležité, aby vybrala správně. Podle něj to zabere ještě dalších 5 let, než se MS v automobilových soutěžích vrátí tam, kde by být mělo.
"Máme skvělou příležitost, jak mít lepší WRC a rallysport obecně. Tohoto výsledku nelze dosáhnout ze dne na den. Ale pokud budeme spolupracovat s novým promotérem, který bude vybrán ve spolupráci s organizátory soutěží, soutěžícimi a značkami, tak se nám může podařit opět vytvořit silný šampionát."
"Nestane se to ale během jednoho roku. Mám na mysli řekněme pětiletý program. Teď jsme začali sezonu 2012, věřím, že sezona 2013 bude dalším krokem, a 2014 dalším a tak dál...Věřím, že se nám podaří šampionát dostat tam, kde bych ho rád viděl," zakončil Todt.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.