Dani Sordo věří, že dokáže spolu s Mini vyhrát ještě letos soutěž MS. V březnu totiž dostane Mini silnější motor (na nedostatečný výkon si Dani stěžoval od samého začátku spolupráce s Mini).
Dani Sordo ukazuje na úvodním podniku WRC, Rally Monte Carlo, dobrou rychlost. Po 7 rychlostních zkouškách je Španěl s Mini John Cooper Works WRC třetí s minimální ztrátou na Pettera Solberga s Fordem Fiesta RS WRC. Mini už ale vloni dokazovalo na asfaltu svoji sílu, o čemž svědčí 3. místo z Německa a 2. místo z Francie. Přitom vůz John Cooper Works WRC není v detailech jako je třeba zavěšení ještě tak daleko jako konkurence od Fordu nebo Citroënu.
Také výkon a točivý moment motoru BMW ještě není zcela perfektní. Jenže přípravy na sezonu 2012 byly pouze velmi omezené. V březnu dostane tým nový motor, se kterým by chtěl udělat další krok vpřed. "V březnu dostaneme nový motor s vyšším výkonem. Myslím, že můžeme vyhrát. Je to možné," říká bývalý tovární jezdec Citroënu.
"Nestál bych zde, kdybych si myslel, že nemáme šanci. Už vloni jsme byli velmi blízko," pokračuje Dani (ve Francii na první místo ztratil 6s). Sám Sordo čeká na první vítězství v MS. Do kolika soutěží Mini letos nastoupí, zůstává nejisté. Některé zdroje mluví o 7 soutěžích, jiné o 11 až 12.
Také stále nebylo upřesněno, jestli vůbec dostane Kris Meeke šanci. V Monte Carlu ani Švédsku se nesveze, protože jeho kokpit dostali platící jezdci. "Mluvil jsem s Krisem, když se dozvěděl, že na Monte nepojede. Je mi ho líto. Je to těžké, ale musíte zůstat pozitivní."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.