Dani Sordo věří, že dokáže spolu s Mini vyhrát ještě letos soutěž MS. V březnu totiž dostane Mini silnější motor (na nedostatečný výkon si Dani stěžoval od samého začátku spolupráce s Mini).
Dani Sordo ukazuje na úvodním podniku WRC, Rally Monte Carlo, dobrou rychlost. Po 7 rychlostních zkouškách je Španěl s Mini John Cooper Works WRC třetí s minimální ztrátou na Pettera Solberga s Fordem Fiesta RS WRC. Mini už ale vloni dokazovalo na asfaltu svoji sílu, o čemž svědčí 3. místo z Německa a 2. místo z Francie. Přitom vůz John Cooper Works WRC není v detailech jako je třeba zavěšení ještě tak daleko jako konkurence od Fordu nebo Citroënu.
Také výkon a točivý moment motoru BMW ještě není zcela perfektní. Jenže přípravy na sezonu 2012 byly pouze velmi omezené. V březnu dostane tým nový motor, se kterým by chtěl udělat další krok vpřed. "V březnu dostaneme nový motor s vyšším výkonem. Myslím, že můžeme vyhrát. Je to možné," říká bývalý tovární jezdec Citroënu.
"Nestál bych zde, kdybych si myslel, že nemáme šanci. Už vloni jsme byli velmi blízko," pokračuje Dani (ve Francii na první místo ztratil 6s). Sám Sordo čeká na první vítězství v MS. Do kolika soutěží Mini letos nastoupí, zůstává nejisté. Některé zdroje mluví o 7 soutěžích, jiné o 11 až 12.
Také stále nebylo upřesněno, jestli vůbec dostane Kris Meeke šanci. V Monte Carlu ani Švédsku se nesveze, protože jeho kokpit dostali platící jezdci. "Mluvil jsem s Krisem, když se dozvěděl, že na Monte nepojede. Je mi ho líto. Je to těžké, ale musíte zůstat pozitivní."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?