Dani Sordo věří, že dokáže spolu s Mini vyhrát ještě letos soutěž MS. V březnu totiž dostane Mini silnější motor (na nedostatečný výkon si Dani stěžoval od samého začátku spolupráce s Mini).
Dani Sordo ukazuje na úvodním podniku WRC, Rally Monte Carlo, dobrou rychlost. Po 7 rychlostních zkouškách je Španěl s Mini John Cooper Works WRC třetí s minimální ztrátou na Pettera Solberga s Fordem Fiesta RS WRC. Mini už ale vloni dokazovalo na asfaltu svoji sílu, o čemž svědčí 3. místo z Německa a 2. místo z Francie. Přitom vůz John Cooper Works WRC není v detailech jako je třeba zavěšení ještě tak daleko jako konkurence od Fordu nebo Citroënu.
Také výkon a točivý moment motoru BMW ještě není zcela perfektní. Jenže přípravy na sezonu 2012 byly pouze velmi omezené. V březnu dostane tým nový motor, se kterým by chtěl udělat další krok vpřed. "V březnu dostaneme nový motor s vyšším výkonem. Myslím, že můžeme vyhrát. Je to možné," říká bývalý tovární jezdec Citroënu.
"Nestál bych zde, kdybych si myslel, že nemáme šanci. Už vloni jsme byli velmi blízko," pokračuje Dani (ve Francii na první místo ztratil 6s). Sám Sordo čeká na první vítězství v MS. Do kolika soutěží Mini letos nastoupí, zůstává nejisté. Některé zdroje mluví o 7 soutěžích, jiné o 11 až 12.
Také stále nebylo upřesněno, jestli vůbec dostane Kris Meeke šanci. V Monte Carlu ani Švédsku se nesveze, protože jeho kokpit dostali platící jezdci. "Mluvil jsem s Krisem, když se dozvěděl, že na Monte nepojede. Je mi ho líto. Je to těžké, ale musíte zůstat pozitivní."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?