Peugeot včera překvapil, když oznámil, že zastavuje svůj program ve vytrvalostních závodech. Jako důvod byla uvedena ekonomická situace. Citroën však ihned potvrdil, že v rally zůstává. V rally by měli zůstat i když by Sébastien Loeb ukončil kariéru.
V průběhu Rally Monte Carlo svět automobilových závodů oblétla bomba - Peugeot se stahuje z vytrvalostních závodů. "Toto rozhodnutí bylo učiněno v kontextu těžké ekonomické situace v Evropě," řekli Francouzi.
Servisním parkem ve Valence se ihned začala šířit zpráva, že PSA (což je koncern sdružující Peugeot i Citroën) hodlá zastavit svoje aktivity v celém motorsportu. Jenže nový týmový šéf Citroënu, Yves Matton, ihned kontroval: "Odpoledne jsem se potkal se všemi členy týmu a sdělil jsem jim potvrzení šéfa Citroënu, Fréderica Banzeta, že náš program bude pokračovat a můžeme jim garantovat budoucnost," řekl Matton pro Autosport.
I přes pravděpodobné ukončení kariéry Sébastiena Loeba, které by mělo přijít po příští sezoně, se na strategii Citroënu nic měnit nebude. "Nejlepším důkazem je náš dvouletý kontrakt s Mikkem Hirvonenem a tříletý kontrakt s Nasserem Al-Attiyahem, který navíc opci na další dva roky. Budeme zde i v budoucnosti a i po ukončení kariéry Sébastiana. Jaký by pak mělo smysl angažování mladíka jako je Thierry Neuville? Zůstáváme!"
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?