Peugeot včera překvapil, když oznámil, že zastavuje svůj program ve vytrvalostních závodech. Jako důvod byla uvedena ekonomická situace. Citroën však ihned potvrdil, že v rally zůstává. V rally by měli zůstat i když by Sébastien Loeb ukončil kariéru.
V průběhu Rally Monte Carlo svět automobilových závodů oblétla bomba - Peugeot se stahuje z vytrvalostních závodů. "Toto rozhodnutí bylo učiněno v kontextu těžké ekonomické situace v Evropě," řekli Francouzi.
Servisním parkem ve Valence se ihned začala šířit zpráva, že PSA (což je koncern sdružující Peugeot i Citroën) hodlá zastavit svoje aktivity v celém motorsportu. Jenže nový týmový šéf Citroënu, Yves Matton, ihned kontroval: "Odpoledne jsem se potkal se všemi členy týmu a sdělil jsem jim potvrzení šéfa Citroënu, Fréderica Banzeta, že náš program bude pokračovat a můžeme jim garantovat budoucnost," řekl Matton pro Autosport.
I přes pravděpodobné ukončení kariéry Sébastiena Loeba, které by mělo přijít po příští sezoně, se na strategii Citroënu nic měnit nebude. "Nejlepším důkazem je náš dvouletý kontrakt s Mikkem Hirvonenem a tříletý kontrakt s Nasserem Al-Attiyahem, který navíc opci na další dva roky. Budeme zde i v budoucnosti a i po ukončení kariéry Sébastiana. Jaký by pak mělo smysl angažování mladíka jako je Thierry Neuville? Zůstáváme!"
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?