V servisním parku ve Valence se šuská, že si Citroën WRT koupil jeden exemplář speciálu Ford Fiesta RS WRC, aby mohl porovnat rozdíly mezi oběma vozy. Podle těchto zvěstí by měl za tímto vyzrazením tajemství stát nový šéf Citroënu. Co je na tom pravdy?
Bijí u M-Sportu na poplach? Manažer Andrew Wheatley, když byl dotázán, jestli je pravda, že Francouzi mají k dispozici jeden vůz Ford Fiesta RS WRC, tak si neodpustil určitý úšklebek.
"Skutečně je na tomto příběhu něco pravdy. Ve skutečnosti od nás objednal jeden vůz Fiesta Yazeed Al Rajhi, který byl původně postaven ve verzi RRC a ne ve verzi WRC. Chtěl s ním startovat v MS," popisuje Wheatley.
"Samotným jednáním pověřil dva lidi. Jedním z nich byl Simon Jean-Joseph, který ale už tou dobou pracoval pro Yvese Mattona, který se stal šéfem Citroënu. Jenže to už neměl s nákupem vozu vůbec nic společného. Tak vznikla tato fáma," zakončil Wheatley. Podle vyjádření zástupce Fordu tedy k žádné špionáži nedošlo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?