Flash po prvej etape....
Prvý súťažný deň na Rally Monte Carlo 2012 máme úspešne za sebou. Dnešná prvá etapa sa skladala zo štyroch rýchlostných skúšok, pričom každá z nich mala vyše 30 ostrých kilometrov. Boli to nesmierne náročné rýchlostné skúšky, ktoré pre jazdcov predstavovali doslova očistec. Naša posádka Jaroslav Melichárek - Igor Bacigál s Peugeotom 207 S2000 odštartovala do prvej skúšky s odhodlaním čo najlepšie sa popasovať s kultovkou Le Moulinon, no už po pár úvodných kilometroch im odišli brzdy, dôsledkom čoho bola nielen strata na prvej rýchlostnej skúške, ale aj na prejazde na druhú erzetu, za čo dostali 40 s penalizáciu a rovnako to pokračovalo aj na druhej rýchlostnej skúške. Druhá sekcia už prebehla bez vážnejších problémov a všetkých nás potešil celkovo 19. najrýchlejší čas, ktorý chlapci dosiahli v záverečnej rýchlostnej skúške. Tento výsledok naznačuje, že Jaro si každým prejdeným kilometrom už s novým autom začína čoraz viac rozumieť. V priebežnom poradí po prvej etape figuruje naša posádka na 26.mieste celkovo a na 6.mieste v triede. Zajtra je na programe druhá etapa, ktorá má celkovo 132 ostrých kilometrov rozdelených do šiestich rýchlostných skúšok.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.