Flash po prvej etape....
Prvý súťažný deň na Rally Monte Carlo 2012 máme úspešne za sebou. Dnešná prvá etapa sa skladala zo štyroch rýchlostných skúšok, pričom každá z nich mala vyše 30 ostrých kilometrov. Boli to nesmierne náročné rýchlostné skúšky, ktoré pre jazdcov predstavovali doslova očistec. Naša posádka Jaroslav Melichárek - Igor Bacigál s Peugeotom 207 S2000 odštartovala do prvej skúšky s odhodlaním čo najlepšie sa popasovať s kultovkou Le Moulinon, no už po pár úvodných kilometroch im odišli brzdy, dôsledkom čoho bola nielen strata na prvej rýchlostnej skúške, ale aj na prejazde na druhú erzetu, za čo dostali 40 s penalizáciu a rovnako to pokračovalo aj na druhej rýchlostnej skúške. Druhá sekcia už prebehla bez vážnejších problémov a všetkých nás potešil celkovo 19. najrýchlejší čas, ktorý chlapci dosiahli v záverečnej rýchlostnej skúške. Tento výsledok naznačuje, že Jaro si každým prejdeným kilometrom už s novým autom začína čoraz viac rozumieť. V priebežnom poradí po prvej etape figuruje naša posádka na 26.mieste celkovo a na 6.mieste v triede. Zajtra je na programe druhá etapa, ktorá má celkovo 132 ostrých kilometrov rozdelených do šiestich rýchlostných skúšok.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?