Mini WRT sice mohlo zažít velmi neklidnou zimu, ale výsledky prvních RZ Rally Monte Carlo ukazují, že by rychlost vozů nemusela být těmito okolnostmi ovlivněna.
Jednička týmu, Dani Sordo, dokázala úvodní rychlostní zkoušku dokončit na druhém místě s pouze 1s ztráty na vítězného Loeba. Španěl tak s přehledem porazil druhý tovární Citroën s Hirvonenem za volantem a oba tovární Fordy. Další výsledky Španěla jsou 8., 4. a 3. místo v jednotlivých RZ a celkové 2. místo.
Tento výkon byl podpořen Pierrem Campanou, který jede s druhým továrním vozem místo Krise Meekea, protože týmu chybí finance a Francouz je schopen do týmové pokladny přispět. Ten byl na úvodní RZ šestý, ne daleko za Petterem Solbergem. Další výsledky Francouze jsou 14., 7. a 14. místa, celkově mu patří 8. příčka.
Sordo před startem úvodní RZ připustil, že byl v měsících od konce sezony 2011 do začátku této nervozní. Jeho cílem bylo startovat právě v Monte Carlu: "Byl to hektický začátek sezony 2012. Nikdo neměl nic jisté, až nakonec zazvonil telefon a jsme tady. Ok, ztratil jsem jako týmového kolegu Krise Meekea, ale já jsem zde a jsem šťastný."
Bývalý jezdec továrního týmu Citroën navíc vůbec nevypadal zaskočen svými časy. Novináři mu položili otázku, zda-li předpokládal, že bude schopen bojovat o pódium na této legendární soutěži, ke které se váže velká část historie značky Mini (Mini zde dokázalo v minulosti vyhrát), odpověděl: "A proč ne? Jsme zde od toho, abychom to zkusili. Musíme bojovat. Je těžké bojovat o vítězství, pan Sébastien je totiž pořád na čele. Také Jari-Matti na asfaltu výrazně zrychlil. Mikko má nové auto, zvykat si musí také Petter."
"Před startem byla spousta otázek, ale já sem chtěl být na podium," zakončil Dani.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?