Mini WRT sice mohlo zažít velmi neklidnou zimu, ale výsledky prvních RZ Rally Monte Carlo ukazují, že by rychlost vozů nemusela být těmito okolnostmi ovlivněna.
Jednička týmu, Dani Sordo, dokázala úvodní rychlostní zkoušku dokončit na druhém místě s pouze 1s ztráty na vítězného Loeba. Španěl tak s přehledem porazil druhý tovární Citroën s Hirvonenem za volantem a oba tovární Fordy. Další výsledky Španěla jsou 8., 4. a 3. místo v jednotlivých RZ a celkové 2. místo.
Tento výkon byl podpořen Pierrem Campanou, který jede s druhým továrním vozem místo Krise Meekea, protože týmu chybí finance a Francouz je schopen do týmové pokladny přispět. Ten byl na úvodní RZ šestý, ne daleko za Petterem Solbergem. Další výsledky Francouze jsou 14., 7. a 14. místa, celkově mu patří 8. příčka.
Sordo před startem úvodní RZ připustil, že byl v měsících od konce sezony 2011 do začátku této nervozní. Jeho cílem bylo startovat právě v Monte Carlu: "Byl to hektický začátek sezony 2012. Nikdo neměl nic jisté, až nakonec zazvonil telefon a jsme tady. Ok, ztratil jsem jako týmového kolegu Krise Meekea, ale já jsem zde a jsem šťastný."
Bývalý jezdec továrního týmu Citroën navíc vůbec nevypadal zaskočen svými časy. Novináři mu položili otázku, zda-li předpokládal, že bude schopen bojovat o pódium na této legendární soutěži, ke které se váže velká část historie značky Mini (Mini zde dokázalo v minulosti vyhrát), odpověděl: "A proč ne? Jsme zde od toho, abychom to zkusili. Musíme bojovat. Je těžké bojovat o vítězství, pan Sébastien je totiž pořád na čele. Také Jari-Matti na asfaltu výrazně zrychlil. Mikko má nové auto, zvykat si musí také Petter."
"Před startem byla spousta otázek, ale já sem chtěl být na podium," zakončil Dani.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.