Mini WRT sice mohlo zažít velmi neklidnou zimu, ale výsledky prvních RZ Rally Monte Carlo ukazují, že by rychlost vozů nemusela být těmito okolnostmi ovlivněna.
Jednička týmu, Dani Sordo, dokázala úvodní rychlostní zkoušku dokončit na druhém místě s pouze 1s ztráty na vítězného Loeba. Španěl tak s přehledem porazil druhý tovární Citroën s Hirvonenem za volantem a oba tovární Fordy. Další výsledky Španěla jsou 8., 4. a 3. místo v jednotlivých RZ a celkové 2. místo.
Tento výkon byl podpořen Pierrem Campanou, který jede s druhým továrním vozem místo Krise Meekea, protože týmu chybí finance a Francouz je schopen do týmové pokladny přispět. Ten byl na úvodní RZ šestý, ne daleko za Petterem Solbergem. Další výsledky Francouze jsou 14., 7. a 14. místa, celkově mu patří 8. příčka.
Sordo před startem úvodní RZ připustil, že byl v měsících od konce sezony 2011 do začátku této nervozní. Jeho cílem bylo startovat právě v Monte Carlu: "Byl to hektický začátek sezony 2012. Nikdo neměl nic jisté, až nakonec zazvonil telefon a jsme tady. Ok, ztratil jsem jako týmového kolegu Krise Meekea, ale já jsem zde a jsem šťastný."
Bývalý jezdec továrního týmu Citroën navíc vůbec nevypadal zaskočen svými časy. Novináři mu položili otázku, zda-li předpokládal, že bude schopen bojovat o pódium na této legendární soutěži, ke které se váže velká část historie značky Mini (Mini zde dokázalo v minulosti vyhrát), odpověděl: "A proč ne? Jsme zde od toho, abychom to zkusili. Musíme bojovat. Je těžké bojovat o vítězství, pan Sébastien je totiž pořád na čele. Také Jari-Matti na asfaltu výrazně zrychlil. Mikko má nové auto, zvykat si musí také Petter."
"Před startem byla spousta otázek, ale já sem chtěl být na podium," zakončil Dani.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?