Velice často musí technici Fordu bojovat se správným odhadem povětrnostních podmínek a s tím spojenou volbou pneumatik. Hned na začátku Rally Monte Carlo jim ale vše vyšlo naprosto perfektně. Pomohly tomu také zkušenosti nováčka týmu, Pettera Solberga.
Sébastien Loeb se nestačil divit. Během druhé rychlostní ho totiž Jari-Matti Latvala doslova deklasoval o propastných 52s a sebral mu tak vedení v soutěži. Mistr světa ale tušil důvody takého tempa Fina. "Určitě museli zvolit měkčí směs pneumatik," předvídal Sébastien.
A jaká tedy byla taktika Fordu? Citroën nasadil pneumatiky s hroty, stejně jako Ford, vlevo vpředu a vpravo vzadu, na zbývající dvě kola obuli u Fordu měkké gumy, u Citroënu tvrdší variantu. "Citroën má tvrdší směs než jsme zvolili my. Jenže ta by s našemi pneumatikami s hroty nefungovala," prozrazuje inženýr Fordu pro pneumatiky, Geogre Black.
Proč ale týmy volí tuto na první pohled velmi "dobrodružnou" taktiku, zůstává pro nezasvěcené otázkou. Na přední nápravě se má pneumatika s hroty postarat o lepší průjezd zatáčkou a kratší brzdnou dráhu. Na zadní nápravě je situace trošku jiná. Kdyby byly obuty pneumatiky bez hrotů, jezdec by se těšil lepší trakci, jenže by také musel počítat s větší přetáčivostí. Proto se montují na každou nápravu.
Potřebnou jistotu tomuto kroku dodal také nováček v továrních barvách Fordu, Petter Solberg. Ten vloni v Německu poprvé nasadil na svůj soukromý Citroën DS3 WRC diagonálně pneumatiky do mokra a přechodné gumy. Tovární týmy ho následovaly. To potvrzuje i Black: "Petter nás dnes opravdu posílil. Petter má zkušenosti. On si byl jistý tím, že to bude fungovat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.