Henning Solberg a Matthew Wilson si mohou vydechnout. Oba totiž mohli odstartovat do Rally Monte Carlo. Na účet Fordu totiž na poslední chvíli došly peníze od jejich sponzora, společnosti Go Fast Energy.
Celý projekt Go Fast Energy WRT týmu byl ušit horkou jehlou a šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, dal až na poslední chvíli týmu zelenou. Henning Solberg a Matthew Wilson se sice účastnili už včerejšího shakedownu, ale nad startem v soutěži byl jeden velký otazník. Na účtu M-Sportu totiž pořád nebyly peníze od sponzora, Go Fast Energy.
Dnes ráno v servisním parku však zavládla úleva. M-Sport oznámil, že Henning Solberg a Matthew Wilson budou startovat na všech soutěžích letošního ročníku, včetně úvodní soutěže v okolí Monaka. Mluvčí společnosti Go Fast Energy, Karl Morris, doufá v dlouhodou účast firmy v MS. "Chtěli bychom si v MS vybudovat dlouhodbý vztah. Našim jezdcům a zvláště našemu týmu přejeme do sezony 2012 hodně štěstí."
Henning Solberg je samozřejmě velmi šťastný, že může startovat. Velká očekávání však od Monte nemá: "Auto se ovládá velmi dobře, ale musíme počkat, jak na tom budeme," řekl Nor po shakedownu. "Před sezonou jsme měli jen málo možností testovat a Monte je hodně těžká rally."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?