Velmi nečekaná zpráva ve světě WRC: Dosavadní manažer Citorën Racingu, Sven Smeets, u Francouzů končí. Přijal totiž nabídku nově vznikajícího továrního týmu Volkswagenu, kde bude zastávat stejnou funkci jako doposud.
Výměna generací. I tak by se dala tato zpráva charakterizovat. Zatímco jeden Belgičan do Citroën Racingu přichází (Thierry Neuville) druhý odchází (Sven Smeets). Citroën teprve nedávno představil nového šéfa týmu: Yvese Mattona (viz zde), který tedy bude mít hned od začátku těžkou práci. Musí totiž najít náhradu.
"Je to pouze náhoda. Moje rozhodnutí opustit Citroën padlo ještě dávno předtím, než byl novým šéfem týmu jmenován Yves Matton," odmítá Smeets, že by to vyjádřením jeho nevole ke změně ve vedení týmu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?