FIA dnes potvrdila, že Mini World Rally Team se zúčastní letošního MS jako plnoprávný tovární tým.
Jak britský Autosport odhalil již 4. ledna, tak tovární tým Mini by měl letos jezdit s Danim Sordem jako stálým jezdcem a dvojkou v týmu by měl vždy být některý platící jezdec. Černého petra tak kvůli napjatému rozpočtu drží Kris Meeke.
Je zatím nejasné, kolika soutěžní se auta připravované Prodrivem zúčastní. Jako nepravděpodobné by se jevily zámořské soutěže, nicméně pokud by chtěl Prodrive bodovat mezi týmy, tak by se musel za moře vydat. Mini však dosáhlo na svůj status továrního týmu přes vyjednanou vyjímku. Tovární tým se totiž za normálních okolností musí účastnit všech třinácti soutěží.
FIA také potvrdila další týmy, u kterých není vyžadováno, aby byl předem stanoven jezdec číslo 1 nebo aby se účastnili všech soutěží. Podle Autosportu například M-Sport přihlásil dva své týmy, ve kterých by mělo startovat hodně jezdců, jako například Mads Ostberg, Ott Tänak, Henning Solberg, Jari Ketomaa a Matthew Wilson.
Svůj tým přihlásil také Armindo Araujo, zatímco Brazilec Paulo Nobre pojede pod hlavičkou svého týmu, Palmeirinha Rally. Oba přitom budou závodit s vozy Mini WRC. I když bude auto Nassera Al-Attiyaha připravovat tovární tým Citroënu, tak bude startovat pod hlavičkou Qatar Rally Teamu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?