AKTUALIZACE; Rally Sweden, druhý díl letošního kalendáře WRC, přivítá celkem 17 soutěžáků s vozy nejvyšší kategorie WRC. Oproti Rally Monte Carlo do pole přibyl tedy jeden stroj.
S Fordem Fiesta RS WRC do soutěže vyrazí posádky továrního týmu: Petter Solberg a Jari-Matti Latvala. Dále pak za nově zapsaný tým M-Sport (psali jsme zde) Ott Tänak a Evgeny Novikov. Na startu nebude chybět ani Martin Prokop a Mads Ostberg. Naopak ve srovnání s Monte Carlem ve startovce postrádáme Henninga Solberga (!), kterému se na sněhu tradičně dařilo, Matthewa Wilsona a také Francoise Delecoura (u něj se ale jedná o ojedinělý start). S Forem naopak oproti Monte ve Švédsku vyrazí Jari Ketomaa a Michal Solowow.
Citroën DS3 WRC budou na zasněžených tratích kroti Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen. Třetí tovární auto pojede Al-Attiyah, který Monte nestihl kvůli Dakaru. Další dvě DS3 WRC budou v rukou Neuvillea a van Merksteijna juniora.
Mini John Cooper Works WRC uvidíme v rukou Daniho Sordo, kterýho v továrním týmu pravděpodobně doplní Patrik Sandell. Dvěma soukromníky pravidelně startujícími s Mini jsou Armindo Araujo a Paulo Nobre. Páté Mini na trati bude v rukou okruhového mistra Richarda Göranssona.
Zajímavostí ze startovní listiny je například to, že se Chris Atkinson poprvé od Irské Rally v roce 2009 vrací do MS, pojede se Subaru Impreza R4. Patrik Flodin, který vloni jel v Německu s Mini, pojede s Fiestou S2000.
Tabulka je zde.
O doplnění startovní listiny o 2 WRC čtěte více zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.