AKTUALIZACE; Rally Sweden, druhý díl letošního kalendáře WRC, přivítá celkem 17 soutěžáků s vozy nejvyšší kategorie WRC. Oproti Rally Monte Carlo do pole přibyl tedy jeden stroj.
S Fordem Fiesta RS WRC do soutěže vyrazí posádky továrního týmu: Petter Solberg a Jari-Matti Latvala. Dále pak za nově zapsaný tým M-Sport (psali jsme zde) Ott Tänak a Evgeny Novikov. Na startu nebude chybět ani Martin Prokop a Mads Ostberg. Naopak ve srovnání s Monte Carlem ve startovce postrádáme Henninga Solberga (!), kterému se na sněhu tradičně dařilo, Matthewa Wilsona a také Francoise Delecoura (u něj se ale jedná o ojedinělý start). S Forem naopak oproti Monte ve Švédsku vyrazí Jari Ketomaa a Michal Solowow.
Citroën DS3 WRC budou na zasněžených tratích kroti Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen. Třetí tovární auto pojede Al-Attiyah, který Monte nestihl kvůli Dakaru. Další dvě DS3 WRC budou v rukou Neuvillea a van Merksteijna juniora.
Mini John Cooper Works WRC uvidíme v rukou Daniho Sordo, kterýho v továrním týmu pravděpodobně doplní Patrik Sandell. Dvěma soukromníky pravidelně startujícími s Mini jsou Armindo Araujo a Paulo Nobre. Páté Mini na trati bude v rukou okruhového mistra Richarda Göranssona.
Zajímavostí ze startovní listiny je například to, že se Chris Atkinson poprvé od Irské Rally v roce 2009 vrací do MS, pojede se Subaru Impreza R4. Patrik Flodin, který vloni jel v Německu s Mini, pojede s Fiestou S2000.
Tabulka je zde.
O doplnění startovní listiny o 2 WRC čtěte více zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?