Další problémy se objevily v seriálu WRC ohledně úvodního podniku sezony, Rally Monte Carlo. Problém je, že by nemuselo být k dispozici zařízení, které měří časy jednotlivých posádek na tratích rychlostních zkoušek.
Stage One Technology, společnost, která zajišťuje měření časů, již poslala vybavení do Valence. Jenže zde byla přeprava zařízení zastavena týmem právníků společnosti North One Sport, protože FIA vypověděla smlouvu na promotérství této společnosti (informovali jsme zde a zde).
S1T má však pohledávku skoro ve výši 1 milionu Liber za společností NOS. Bývalý výkonný ředitel společnosti, Simon de Banke, teď napsal do NOS a požaduje zaplacení částky ve výši 10 000 Liber za použití přístrojů na měření časů v Rally Monte Carlo. De Banke chce poté společnost přeměnit v neziskovou organizaci a všechny výtěžky věnovat nadaci.
NOS se kvuli pobíhajícím právním jednáním k celé situaci odmítla vyjádřit a popřípadě říci, zda-li bude moci S1T zařízení v Rally Monte Carlo použít.
S1T už zajišťuje měření časů v WRC po více než 10 let. Pokud by opravdu došlo až k nejhoršímu a S1T by nebyla schopna zajistit měření časů, tak je řešení na snadě. Rally Monte Carlo se totiž v minulých 3 letech jela v rámci kalendáře IRC a časy byly měřeny systémem vlastněním přímo organizátory Rally Monte Carlo. Má se za to, že tento systém je jako záložní plně připraven k použití při Rally Monte Carlo, která startuje již příští týden.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.