Další problémy se objevily v seriálu WRC ohledně úvodního podniku sezony, Rally Monte Carlo. Problém je, že by nemuselo být k dispozici zařízení, které měří časy jednotlivých posádek na tratích rychlostních zkoušek.
Stage One Technology, společnost, která zajišťuje měření časů, již poslala vybavení do Valence. Jenže zde byla přeprava zařízení zastavena týmem právníků společnosti North One Sport, protože FIA vypověděla smlouvu na promotérství této společnosti (informovali jsme zde a zde).
S1T má však pohledávku skoro ve výši 1 milionu Liber za společností NOS. Bývalý výkonný ředitel společnosti, Simon de Banke, teď napsal do NOS a požaduje zaplacení částky ve výši 10 000 Liber za použití přístrojů na měření časů v Rally Monte Carlo. De Banke chce poté společnost přeměnit v neziskovou organizaci a všechny výtěžky věnovat nadaci.
NOS se kvuli pobíhajícím právním jednáním k celé situaci odmítla vyjádřit a popřípadě říci, zda-li bude moci S1T zařízení v Rally Monte Carlo použít.
S1T už zajišťuje měření časů v WRC po více než 10 let. Pokud by opravdu došlo až k nejhoršímu a S1T by nebyla schopna zajistit měření časů, tak je řešení na snadě. Rally Monte Carlo se totiž v minulých 3 letech jela v rámci kalendáře IRC a časy byly měřeny systémem vlastněním přímo organizátory Rally Monte Carlo. Má se za to, že tento systém je jako záložní plně připraven k použití při Rally Monte Carlo, která startuje již příští týden.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?