FIA vydala komentář k ukončení spolupráce s dosavadním promotérem WRC, společností North One Sport. Oznámení říká, že společnost nebyla dále schopna plnit svoje záruky ohledně dalších investic. Přečtěte si jej.
Před dvěma dny jsem Vás informovali (viz zde) o tom, že FIA ukončila spolupráci s dosavadním promotérem MS, společností North One Sport. Podle informací britského Autosportu k ukončení dohody došlo již v pátek večer i přesto, že NOS věřilo, že již našlo investora, který byl ochoten do nich zainvestovat a zabezpečit budoucnost společnosti. Nicméně FIA prý argumentovala, že jí nebyla prezentována žádná z nabídek na převzetí NOS.
V oznámení FIA stojí: "FIA od NOS urgentně požadovala jasné záruky, že budou schopni naplnit svoje závazky z kontraktu a zajistit propagaci pro nadcházející Rally Monte Carlo, pro šampionát v roce 2012 a i pro další budoucnost. Je s politováním a zklamáním, že FIA nebyly žádné takovéto záruky poskytnuty, a tak byla FIA donucena ukončit svůj kontrakt s NOS. NOS zřetelně selhal v dodržování svých závazků, které vyplývají z kontraktu a fundamentálně tak porušil svoji smlouvu."
"FIA NOS plně podporovala a spolupracovala jak s nimi tak i se správci jejich partnerské společnosti, CSI [Convers Sports Initiatives, momentálně ve správě], aby zajistila kupce. V rozporu se spekulacemi v médiích nebyla FIA v této době prezentována žádná společnost, která by NOS mohla odkoupit, jen spousta nezávazných návrhů. FIA zaznamenala minimálně sedm nabídek ke koupi, ale žádná z nich se neuskutečnila."
Prohlášení je ještě doplněno přesvědčením FIA o tom, že budou schopni uspořádat úvodní závod, Rally Monte Carlo, který se má jet již za 9 dní. "FIA dala čas a podporu všem stranám zainteresovaným v problému, aby našly nejlepší řešení. Nicméně bohužel NOS neselhal jen ve svém kontraktu, nebyli schopni zajistit ani základní investice, které byly požadovány pro šampionát."
"To FIA uvedlo do situace, která nemá obdoby, jen 10 dní před startem Rally Monte Carlo. FIA tak bude muset podniknout urgentní kroky, aby zajistila uspořádání soutěže. Federace teď neúnavně pracuje na tom, aby se šampionát WRC ubíral podle plánu i přes krach spolupráce s NOS."
"FIA již představila list top urgentních jednání s některými partnery a dodavateli, aby zajistila klíčové organizační a promoční subjekty šampionátu včetně timingu a měření, TV přenosu, distribuce a péče o sponzory."
Zaměstnanci North One Sport se také měli účastnit jednání, které mělo proběhnout v Londýně dnes ráno. Všeobecně se má za to, že by místo NOS ve WRC mohl zaujmout Eurosport.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?