FIA vydala komentář k ukončení spolupráce s dosavadním promotérem WRC, společností North One Sport. Oznámení říká, že společnost nebyla dále schopna plnit svoje záruky ohledně dalších investic. Přečtěte si jej.
Před dvěma dny jsem Vás informovali (viz zde) o tom, že FIA ukončila spolupráci s dosavadním promotérem MS, společností North One Sport. Podle informací britského Autosportu k ukončení dohody došlo již v pátek večer i přesto, že NOS věřilo, že již našlo investora, který byl ochoten do nich zainvestovat a zabezpečit budoucnost společnosti. Nicméně FIA prý argumentovala, že jí nebyla prezentována žádná z nabídek na převzetí NOS.
V oznámení FIA stojí: "FIA od NOS urgentně požadovala jasné záruky, že budou schopni naplnit svoje závazky z kontraktu a zajistit propagaci pro nadcházející Rally Monte Carlo, pro šampionát v roce 2012 a i pro další budoucnost. Je s politováním a zklamáním, že FIA nebyly žádné takovéto záruky poskytnuty, a tak byla FIA donucena ukončit svůj kontrakt s NOS. NOS zřetelně selhal v dodržování svých závazků, které vyplývají z kontraktu a fundamentálně tak porušil svoji smlouvu."
"FIA NOS plně podporovala a spolupracovala jak s nimi tak i se správci jejich partnerské společnosti, CSI [Convers Sports Initiatives, momentálně ve správě], aby zajistila kupce. V rozporu se spekulacemi v médiích nebyla FIA v této době prezentována žádná společnost, která by NOS mohla odkoupit, jen spousta nezávazných návrhů. FIA zaznamenala minimálně sedm nabídek ke koupi, ale žádná z nich se neuskutečnila."
Prohlášení je ještě doplněno přesvědčením FIA o tom, že budou schopni uspořádat úvodní závod, Rally Monte Carlo, který se má jet již za 9 dní. "FIA dala čas a podporu všem stranám zainteresovaným v problému, aby našly nejlepší řešení. Nicméně bohužel NOS neselhal jen ve svém kontraktu, nebyli schopni zajistit ani základní investice, které byly požadovány pro šampionát."
"To FIA uvedlo do situace, která nemá obdoby, jen 10 dní před startem Rally Monte Carlo. FIA tak bude muset podniknout urgentní kroky, aby zajistila uspořádání soutěže. Federace teď neúnavně pracuje na tom, aby se šampionát WRC ubíral podle plánu i přes krach spolupráce s NOS."
"FIA již představila list top urgentních jednání s některými partnery a dodavateli, aby zajistila klíčové organizační a promoční subjekty šampionátu včetně timingu a měření, TV přenosu, distribuce a péče o sponzory."
Zaměstnanci North One Sport se také měli účastnit jednání, které mělo proběhnout v Londýně dnes ráno. Všeobecně se má za to, že by místo NOS ve WRC mohl zaujmout Eurosport.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.