Deset dní před startem Rally Monte Carlo FIA ukončila spolupráci s promotérem MS, společností North One Sport. Jak bude situace okolo promotéra dále vypadat, není jasné. Nicméně je jasné, že Eurosport je připraven převzít všechny závazky.
Ačkoliv byl North One Sport poslední dobou často zmiňován díky zatčení jeho vlastníka, Vladimíra Antonova, zůstával dále schopný vést WRC. Teď FIA celou situaci vyřešila. Světová rada ukončila smlouvu se společností NOS a hledá nového promotéra pro MS. North One Sport poslední dobou vyjednával o možném převzetí s katarskou investiční společností, jednání však byla neúspěšná.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.