Dodatečný zápis Mini do MS jako výrobce je sice možný, ale FIA si klade přesné podmínky. A tyto podmínky se také týkají budoucí homologace Mini John Cooper Works WRC.
O tom, že se FIA Mini snaží pomoci jsme psali zde, o dodatečném zápisu zde, o velmi nejasné situaci mezi Prodrivem a BMW zde.
FIA je připravena poupravit podmínky zápisu do MS jako továrního týmu , tak aby je splnilo i Mini a mohlo být vedle Fordu a Citroënu třetí značkou ve WRC. Tato výjimka by se ale měla vztahovat pouze na rok 2012.
Tým se musí podle podmínek FIA zúčastnit minimálně 7 podníků WRC, z nichž 5 musí být v Evropě a 2 soutěže musí být v zámoří. S touto výjimkou navíc musí souhlasit zbylé dva tovární týmy, Ford a Citroën. Počet testovacích dní a množství náhradních dílů bude úměrně menšímu počtu soutěží snížen. Pokud navíc Prodrive tyto podmínky nebude akceptovat, tak FIA nepřijme do šampionátu ani žádný M2 tým s vozy Mini John Cooper Works WRC.
Pokud se týče nové homologace Mini, která by měla přinést zrychlení vozu v podobě nových dílů, tak záleží na BMW. FIA totiž homologaci podmiňuje tím, že jí přihlásí mateřská automobilka BMW. BMW se budou celou záležitostí zabývat na jednání představenstva, které se uskuteční před soutěží ve Švédsku.
Prodrive dostal na vyjádření k podmínkám FIA pouze pár dnů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?