Poté, co včera do éteru unikly neoficiální zprávy o tom, že se Mini nakonec přihlásí jako výrobce do WRC, tak se dnes objevila další zpráva o tom, že se FIA týmu z anglického Branbury snaží pomoci.
Teď se do celé situace zřejmě vkládá i FIA. Prezident FIA, Jean Todt, měl vyslat své dva nejdůležitější pomocníky na rally do Mnichova, aby s BMW vyjednávali o přihlášení jejich koncernové značky, Mini, do WRC. Do Mnichova tak míří Michele Moutonová a Jarmo Mahonen, aby se pokusili celou věc urovnat.
Pokud má totiž FIA Mini umožnit se ještě dodatečně přihlásit mezi výrobce, tak by to mělo být za jasně daných podmínek. Nejde zde jen o novou homologaci Mini Countrymanu WRC, ale i o účast na všech soutěžích MS roku 2012. Jenže na to Prodrivu zatím asi chybí peníze a z BMW zní jasné hlasy, že peníze od sponzorů si musí Prodrive sehnat sám. Světová rada by tak zřejmě musela přijít s pravidlem, které by Mini umožnilo přihlásit se i přes omezený program ve WRC.
O nejnovějším dění ohledně Mini ve WRC jsme informovali včera zde a zde. Je tedy zřejmé, že celá situace je dost nepřehledná, obrázek si tedy musí (alespoň zatím) vytvořit každý sám. Své názory můžete psát do diskuze pod článkem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?