Poté, co včera do éteru unikly neoficiální zprávy o tom, že se Mini nakonec přihlásí jako výrobce do WRC, tak se dnes objevila další zpráva o tom, že se FIA týmu z anglického Branbury snaží pomoci.
Teď se do celé situace zřejmě vkládá i FIA. Prezident FIA, Jean Todt, měl vyslat své dva nejdůležitější pomocníky na rally do Mnichova, aby s BMW vyjednávali o přihlášení jejich koncernové značky, Mini, do WRC. Do Mnichova tak míří Michele Moutonová a Jarmo Mahonen, aby se pokusili celou věc urovnat.
Pokud má totiž FIA Mini umožnit se ještě dodatečně přihlásit mezi výrobce, tak by to mělo být za jasně daných podmínek. Nejde zde jen o novou homologaci Mini Countrymanu WRC, ale i o účast na všech soutěžích MS roku 2012. Jenže na to Prodrivu zatím asi chybí peníze a z BMW zní jasné hlasy, že peníze od sponzorů si musí Prodrive sehnat sám. Světová rada by tak zřejmě musela přijít s pravidlem, které by Mini umožnilo přihlásit se i přes omezený program ve WRC.
O nejnovějším dění ohledně Mini ve WRC jsme informovali včera zde a zde. Je tedy zřejmé, že celá situace je dost nepřehledná, obrázek si tedy musí (alespoň zatím) vytvořit každý sám. Své názory můžete psát do diskuze pod článkem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.