Campana: Je mi ctí jet s továrním Mini WRC

Rallye du Var (FRA)
Rallye du Var (FRA), foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 29. prosince 2011 00:00
Sdílej:

Pierre Campana popisuje možnost startu s továrním Mini John Cooper Works WRC na Rally Monte Carlo jako nesmírnou čest.

Prodrive, tým který stojí za projektem Mini ve WRC, před Vánocemi oznámil (viz zde), že pouze Dani Sordo pojede všechny soutěže letošního roku. Kris Meeke se musí spokojit s rolí testovacího jezdce a s možností, že se objeví na některých podnicích jako třetí jezdec (viz zde). S druhým továrním autem pojede vždy nějaký místní jezdec, který si bude schopen start zaplatit.

Campana, který již vloni jezdil díky podpoře Francouzské automobilové federace s Mini Countrymanem WRC týmu Drive-Pro ve Francouzském šampionátu a v MS se svezl v Německu a Francii, bude prvním, kdo této situace využije.

"Jsem velmi potěšen tím, že jsem byl vybrán do továrního týmu jako důsledek našich letošních výsledků. Tuhle rally znám velmi dobře a užívám si ji. Vloni jsem zde vyhrál hodnocení dvoukolek. Jsem moc rád, že budu moci ukázat své schopnosti právě na takové soutěži. Užíval jsem si starty s vozem Mini John Cooper Works WRC v roce 2011 ve Francouzském šampionátu a je mi ctí, že s touto legendární značkou mohu vstoupit i díky podpoře Francozské automobilové federace do sezony 2012," říká Campana.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.