Nová rally sezóna už pomaly klope na dvere a už o pár týždňov odštartuje prvé podujatie zaradené do seriálu Majstrovstiev sveta v rally 2012. Po trojročnej odmlke bude úvodným podujatím seriálu opäť Rallye Monte Carlo a na štarte tejto slávnej súťaže nebude chýbať ani slovenská posádka Jaroslav Melichárek – Igor Bacigál na vozidle Peugeot 207 S2000.
Päť dní súťaženia, celkovo takmer tisícosemsto kilometrov, ale aj takmer štyristotridsaťštyri ostrých kilometrov rozdelených do osemnástich rýchlostných skúšok. Tak toto všetko čaká na účastníkov úvodnej súťaže Majstrovstiev sveta v rally, v rámci ktorej sa po dlhšej dobe na štart postaví aj posádka zo Slovenska. Ako prišlo k myšlienke štartovať na Rally Monte Carlo ozrejmil manažér Melico Racing Teamu Erik Melichárek: „V posledných týždňoch sme tvrdo pracovali na budúcoročnej sezóne. Veľmi vážne sme zvažovali účasť v kompletnom seriáli SWRC, ale nakoniec sme sa v poslednej chvíli rozhodli, že absolvujeme iba vybrané podujatia v rámci súťaží Majstrovstiev sveta. Stalo sa tak po predstavení domáceho kalendára, ktorý zaradením až siedmych súťaží vyzerá veľmi zaujímavo a radi by sme sa v ňom opäť zapojili do bojov o titul. Slovenský šampionát a seriál SWRC by sa nedali naraz stíhať, keďže termíny niektorých podujatí navzájom kolidujú a tak nakoniec padla už spomínaná voľba.“
Jaro Melichárek sa so spolujazdcom Igorom Bacigálom na Rally Monte Carlo 2012 zúčastnia s vozidlom Peugeot 207 S2000, pripravovaným maďarským Tagai Racing Technology. O tom, ako prišlo ku spojeniu Jara s Igorom nám povedal pilot, Jaro Melichárek: „S Igorom Bacigálom sme v užšom kontakte už dlhšiu dobu, keďže spolupracujeme aj mimo rally. Aj z toho dôvodu sme sa dohodli na spolupráci v rámci tejto súťaže. Pre mňa to bude premiérový štart na vozidle špecifikácie S2000 a navyše na takejto náročnej súťaži, ktorá je špecifická najmä tým, že sa na nej neustále menia poveternostné podmienky. Preto budú pre nás veľmi dôležité testy, kde sa budem môcť čo najviac zžiť s novým vozidlom. Veľmi sa na to už teším. Čo sa týka samotnej súťaže, nie je to iba nejaký skok do prázdna, ale na súťaži sa zúčastníme v rámci dlhodobého plánu, ktorý sme v tíme vypracovali a ktorého sa chceme držať. Bude to pre nás po už absolvovanej tohtoročnej Rallye Deutschland ďalšia skúsenosť, ktorá nás dúfam posunie vpred. Pri účasti na Monte Carle však v tomto roku určite neostaneme a naši fanúšikovia budú mať možnosť sledovať naše výkony aj na iných podujatiach zaradených do seriálu Majstrovstiev sveta v rally. O tom, ktoré to budú by som však v tomto momente nerád hovoril.“
Úvodná súťaž Majstrovstiev sveta v rally - Rally Monte Carlo 2012 štartuje 18. januára 2012 o 8:00 hodine a víťaza tejto súťaže budeme poznať 22. januára 2012 presne na poludnie.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?