Argentinská rally bude v roce 2012 opravdovou maratonskou soutěží. Na posádky čeká přes 500 ostrých kilometrů na tratích rychlostních zkoušek.
Rally Argentina dostane v sezoně 2012 novou tvář. I nadále se bude skládat ze 3 dnů, ale na účastníky budou čekat delší etapy. Celkem na posádky čeká 503 ostrých kilometrů. Pokud však sečteme vzdálenost soutěže i s přejezdy, tak budou muset účastníci ujet 1 700 kilometrů. Díky tomu dostává rally formát maratonu. Většina soutěží v minulých letech totiž měla pouze 300 až 350 ostrých kilometrů.
Šéf FIA, Jean Todt, chce, aby byla každá rally svým způsobem charakteristická. Francouz by také rád vrátil do šampionátu charakter vytrvalostních soutěží, alespoň některých. Argentinci se toho chytli a do harmonogramu přidali některé klasické testy. Celkem 7 RZ je delších jak 32 kilometrů. Zkouška mezi El Durazno a Ambul se stane nejdelší v novodobé historii.
Pojede se v neděli a bude měřit 66 kilometrů. Právě zde by se mohlo například rozhodnout o vítězství. V pátek pojedou účastníci hned dvakrát test Ascochinga, který měří 53 kilometrů. Páteční etapa bude ze všech nejdelší.
Centrum soutěže zůstane ve Villa Carlos Paz. Divácký potenciál Buenos Aires tedy zůstane nevyužit. Navíc se také plánuje, že by účastníci mohli v budoucnu, podobně jako na Dakaru, zavítat i do okolních zemí. Mluvilo se o Uruguay nebo Chile.
Zatím však zůstává otevřené, kolik zahraničních účastníku, mimo tovární týmy Citroënu a Fordu, se takového maratonu zúčastní. Spousta týmu plánuje účast v sezoně 2012 bez zámořských podniků. U podniku podobného typu totiž nejenže musí zaplatit náklady na cestování, ale také s sebou přivést odpovídající množství náhradních dílů.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?