Úřadující šampion PWRC, Hayden Paddon, prohlásil, že možnost poměřit se s Ogierem je asi tou nejlepší věcí na jeho přestupu z PWRC do SWRC.
O přestupu Padona do SWRC jsme informovali zde. Bývala hvězda Citroënu, Sébastien Ogier, se rozhodla pro změnu týmu. Jenže Vokswagen nebude mít pro sezonu 2012 připravené Polo R WRC, a tak bude muset kromě vývoje nové zbraně vzít za vděk starty se Škodou Fabia S2000.
To znamená dobrou zprávu pro všechny ostatní jezdce s vozy S2000, kteří mají možnost poměřit se s jezdcem, který dokázal v posledních letech asi nejvíce dostat pod tlak Sébastiena Ogiera. Toho si je dobře vědom i Padon.
"V současnosti je Sébastien jedním z nejrychlejších jezdců ve WRC. Možnost bojovat proti němu ve voze stejné specifikace je pro mne velkou výzvou a ctí. Pomůže nám to dostat se na další úroveň. Bude velmi těžké ho porazit, ale bude to dobrý cíl," říká Novozélanďan.
Haydon vnímá vozy S2000 jako ideální předstupeň WRC: "Jsem nadšený z přestupu do vozu S2000. Je to skvělá příležitost. Fabii S2000 jsem měl možnost otestovat před pár měsíci v Evropě. Je to neuvěřitelné auto. Škoda je plnohodnotné závodní auto, v podstatě je to WRC akorát bez turba a s menší aerodynamikou."
Padon se do světa WRC dostal díky projektu Pirelli Star Driver. Svůj titul v PWRC získal dominantním způsobem, když vyhrál 4 z 5 rally, do kterých nastoupil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.