Rozhovor - Malcolm Wilson: Solberg přišel jako jezdec číslo dvě

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. prosince 2011 00:02
Sdílej:

Ford dnes oznámil, že spolupráce s M-Sportem, který nasazuje Fordy do MS v automobilových soutěžích, potrvá minimálně do konce sezony 2013. Autosport.com vyzpovídal šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, co pro něj nová smlouva znamená.

Otázka: Oznámení dvouletého kontraktu musí působit jako velká úleva?

Malcolm Wilson: Opravdu to tak je. Je to absolutně skvělá zpráva pro všechny: Ford, M-Sport, sport, WRC i fanoušky. Jsem spokojen. Je to velká úleva. Po všech těch jednáních byla nakonec smlouva uzavřena docela rychle. Bylo to tak za 48 hodin hotové. Je to skvělá zprava pro zaměstnance, zvláště teď před Vánocemi. Není pochyb o tom, že tohle byl velmi neklidný čas pro spoustu lidí. 

O: Proč došlo k podpisu až tak pozdě?

MW: Bylo zde několik důvodů. Jako příklad mohu uvést vypršení smlouvy s Abu Dhabi, situaci s North One Sport.

O: Takže je to tak, že Abu Dhabi již nebude tovární tým podporovat?

MW: Ne. Kontrakt s Abu Dhabi na podporu našeho týmu byl do konce tohoto roku. Společně jsme zažili krásných 4,5 let a moc jim děkujeme za podporu, kterou poskytli našemu týmu. Společně jsme dokázali vyhrát MS, spolu jsme zažili opravdu skvělý čas. 

Petter dal privátnímu Citroënu sbohem

O: V minulosti jste již několik takových čekání na prodloužení smlouvy zažil. Jak by se dalo toto čekání s těmi ostatními porovnat?

MW: Řekl bych, že tohle byla ta nejtěžší část v mé dosavadní kariéře. Rozsah společnosti je tak  velký, máme opravdu spoustu zaměstnanců, kteří na nás spoléhají. Je to opravdu velká zodpovědnost. Neberu to na lehkou váhu.

O: Když už mluvíme o zaměstnancích, teď k Vám přichází jeden bývalý zaměstnanec...

MW: Ano, to je pravda. Petter se vrací.

O: Jak těžké to rozhodnutí bylo? Neodešel přece za uplně nejlepších podmínek v roce 2000 do Subaru...

MW: Bylo to celkově těžké rozhodnutí. Ale nad tyto věci se musíte povznést, v roce 2003 vyhrál šampionát, tehdy jsem byl jedním z prvních, kdo mu šel poblahopřát. Tehdy jsem mu řekl, že sice vyhrál ve špatném autě, ale přesto mu gratuluji. Když činíte takové rozhodnutí a máte za sebou tu řadu zaměstnanců, která na Vás spoléhá, tak se snažíte zajistit nejsilnější možnou sestavu.

A přesedá do Fiesty RS WRC...

O: A Vy ji teď máte?

MW: Absolutně. Týmu, co máme pro příští rok, pevně věřím. Když jsme s Petterem jednali, vyjasnili jsme si, že přichází jako jezdec číslo dvě. On o tom ví. Už dříve jsme oznámili, že v příští sezoně hodláme udělat vše pro to, aby se stal Jari-Matti Latvala světovým šampionem.

O: Co to znamená?

MW: Nechápejte mě špatně, Petter bude mít příští rok naprosto stejnou techniku jako Jari-Matti a dostane se mu též stejné podpory. Jsem si jistý, že vyhraje soutěž MS. Pokud Petter pojede první, někdo jiný bude druhý a Jari-Matti až třetí, tak ho rozhodně nebudeme žádat, aby odstoupil nebo něco takového. S Petterem jsme velmi pečlivě probírali, jakou roli v týmu bude zastávat. Dobře to pochopil.

O: Ale pouze jednoletý kontrakt? Chcete tím zajistit místo pro Otta Tänaka pro sezonu 2013?

MW: To se tak úplně říci nedá. Jariho kontrakt vyprší také na konci příští sezony, ale jeho si chceme podržet. Petterovu vykonnost budeme vyhodnocovat během celé sezony. Do Otta jsme již hodně investovali a i jeho výkony nás budou v sezoně 2012 zajímat. Je dobré mít volné ruce na konci sezony, protože také nesmíme zapomenout na jezdce, jako je Mads Ostberg. Už v letošní sezoně ukázal skvělou rychlost za volantem Fiesty WRC, na konci příštího roku se o něj budeme zajímat. Lidé jako Mads jsou budoucností tohoto sportu.

...Ale pouze jako dvojka Latvaly

O: Petter jezdil s vozem poprvé ve čtvrtek, jak to šlo?

MW: Nevím. Dostal jsem pouze textovou zprávu od Christiana (Loriaux, technický ředitel; pozn. red.), ve které stálo: "Chová se po svém...". Jsem si ale jistý, že test probíhal dobře. Pro tým i pro Pettera je to vzrušující chvíle.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.