Ford dnes oznámil, že spolupráce s M-Sportem, který nasazuje Fordy do MS v automobilových soutěžích, potrvá minimálně do konce sezony 2013. Autosport.com vyzpovídal šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, co pro něj nová smlouva znamená.
Otázka: Oznámení dvouletého kontraktu musí působit jako velká úleva?
Malcolm Wilson: Opravdu to tak je. Je to absolutně skvělá zpráva pro všechny: Ford, M-Sport, sport, WRC i fanoušky. Jsem spokojen. Je to velká úleva. Po všech těch jednáních byla nakonec smlouva uzavřena docela rychle. Bylo to tak za 48 hodin hotové. Je to skvělá zprava pro zaměstnance, zvláště teď před Vánocemi. Není pochyb o tom, že tohle byl velmi neklidný čas pro spoustu lidí.
O: Proč došlo k podpisu až tak pozdě?
MW: Bylo zde několik důvodů. Jako příklad mohu uvést vypršení smlouvy s Abu Dhabi, situaci s North One Sport.
O: Takže je to tak, že Abu Dhabi již nebude tovární tým podporovat?
MW: Ne. Kontrakt s Abu Dhabi na podporu našeho týmu byl do konce tohoto roku. Společně jsme zažili krásných 4,5 let a moc jim děkujeme za podporu, kterou poskytli našemu týmu. Společně jsme dokázali vyhrát MS, spolu jsme zažili opravdu skvělý čas.
Petter dal privátnímu Citroënu sbohem
O: V minulosti jste již několik takových čekání na prodloužení smlouvy zažil. Jak by se dalo toto čekání s těmi ostatními porovnat?
MW: Řekl bych, že tohle byla ta nejtěžší část v mé dosavadní kariéře. Rozsah společnosti je tak velký, máme opravdu spoustu zaměstnanců, kteří na nás spoléhají. Je to opravdu velká zodpovědnost. Neberu to na lehkou váhu.
O: Když už mluvíme o zaměstnancích, teď k Vám přichází jeden bývalý zaměstnanec...
MW: Ano, to je pravda. Petter se vrací.
O: Jak těžké to rozhodnutí bylo? Neodešel přece za uplně nejlepších podmínek v roce 2000 do Subaru...
MW: Bylo to celkově těžké rozhodnutí. Ale nad tyto věci se musíte povznést, v roce 2003 vyhrál šampionát, tehdy jsem byl jedním z prvních, kdo mu šel poblahopřát. Tehdy jsem mu řekl, že sice vyhrál ve špatném autě, ale přesto mu gratuluji. Když činíte takové rozhodnutí a máte za sebou tu řadu zaměstnanců, která na Vás spoléhá, tak se snažíte zajistit nejsilnější možnou sestavu.
A přesedá do Fiesty RS WRC...
O: A Vy ji teď máte?
MW: Absolutně. Týmu, co máme pro příští rok, pevně věřím. Když jsme s Petterem jednali, vyjasnili jsme si, že přichází jako jezdec číslo dvě. On o tom ví. Už dříve jsme oznámili, že v příští sezoně hodláme udělat vše pro to, aby se stal Jari-Matti Latvala světovým šampionem.
O: Co to znamená?
MW: Nechápejte mě špatně, Petter bude mít příští rok naprosto stejnou techniku jako Jari-Matti a dostane se mu též stejné podpory. Jsem si jistý, že vyhraje soutěž MS. Pokud Petter pojede první, někdo jiný bude druhý a Jari-Matti až třetí, tak ho rozhodně nebudeme žádat, aby odstoupil nebo něco takového. S Petterem jsme velmi pečlivě probírali, jakou roli v týmu bude zastávat. Dobře to pochopil.
O: Ale pouze jednoletý kontrakt? Chcete tím zajistit místo pro Otta Tänaka pro sezonu 2013?
MW: To se tak úplně říci nedá. Jariho kontrakt vyprší také na konci příští sezony, ale jeho si chceme podržet. Petterovu vykonnost budeme vyhodnocovat během celé sezony. Do Otta jsme již hodně investovali a i jeho výkony nás budou v sezoně 2012 zajímat. Je dobré mít volné ruce na konci sezony, protože také nesmíme zapomenout na jezdce, jako je Mads Ostberg. Už v letošní sezoně ukázal skvělou rychlost za volantem Fiesty WRC, na konci příštího roku se o něj budeme zajímat. Lidé jako Mads jsou budoucností tohoto sportu.
...Ale pouze jako dvojka Latvaly
O: Petter jezdil s vozem poprvé ve čtvrtek, jak to šlo?
MW: Nevím. Dostal jsem pouze textovou zprávu od Christiana (Loriaux, technický ředitel; pozn. red.), ve které stálo: "Chová se po svém...". Jsem si ale jistý, že test probíhal dobře. Pro tým i pro Pettera je to vzrušující chvíle.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?