Ford dnes oznámil, že spolupráce s M-Sportem, který nasazuje Fordy do MS v automobilových soutěžích, potrvá minimálně do konce sezony 2013. Autosport.com vyzpovídal šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, co pro něj nová smlouva znamená.
Otázka: Oznámení dvouletého kontraktu musí působit jako velká úleva?
Malcolm Wilson: Opravdu to tak je. Je to absolutně skvělá zpráva pro všechny: Ford, M-Sport, sport, WRC i fanoušky. Jsem spokojen. Je to velká úleva. Po všech těch jednáních byla nakonec smlouva uzavřena docela rychle. Bylo to tak za 48 hodin hotové. Je to skvělá zprava pro zaměstnance, zvláště teď před Vánocemi. Není pochyb o tom, že tohle byl velmi neklidný čas pro spoustu lidí.
O: Proč došlo k podpisu až tak pozdě?
MW: Bylo zde několik důvodů. Jako příklad mohu uvést vypršení smlouvy s Abu Dhabi, situaci s North One Sport.
O: Takže je to tak, že Abu Dhabi již nebude tovární tým podporovat?
MW: Ne. Kontrakt s Abu Dhabi na podporu našeho týmu byl do konce tohoto roku. Společně jsme zažili krásných 4,5 let a moc jim děkujeme za podporu, kterou poskytli našemu týmu. Společně jsme dokázali vyhrát MS, spolu jsme zažili opravdu skvělý čas.
Petter dal privátnímu Citroënu sbohem
O: V minulosti jste již několik takových čekání na prodloužení smlouvy zažil. Jak by se dalo toto čekání s těmi ostatními porovnat?
MW: Řekl bych, že tohle byla ta nejtěžší část v mé dosavadní kariéře. Rozsah společnosti je tak velký, máme opravdu spoustu zaměstnanců, kteří na nás spoléhají. Je to opravdu velká zodpovědnost. Neberu to na lehkou váhu.
O: Když už mluvíme o zaměstnancích, teď k Vám přichází jeden bývalý zaměstnanec...
MW: Ano, to je pravda. Petter se vrací.
O: Jak těžké to rozhodnutí bylo? Neodešel přece za uplně nejlepších podmínek v roce 2000 do Subaru...
MW: Bylo to celkově těžké rozhodnutí. Ale nad tyto věci se musíte povznést, v roce 2003 vyhrál šampionát, tehdy jsem byl jedním z prvních, kdo mu šel poblahopřát. Tehdy jsem mu řekl, že sice vyhrál ve špatném autě, ale přesto mu gratuluji. Když činíte takové rozhodnutí a máte za sebou tu řadu zaměstnanců, která na Vás spoléhá, tak se snažíte zajistit nejsilnější možnou sestavu.
A přesedá do Fiesty RS WRC...
O: A Vy ji teď máte?
MW: Absolutně. Týmu, co máme pro příští rok, pevně věřím. Když jsme s Petterem jednali, vyjasnili jsme si, že přichází jako jezdec číslo dvě. On o tom ví. Už dříve jsme oznámili, že v příští sezoně hodláme udělat vše pro to, aby se stal Jari-Matti Latvala světovým šampionem.
O: Co to znamená?
MW: Nechápejte mě špatně, Petter bude mít příští rok naprosto stejnou techniku jako Jari-Matti a dostane se mu též stejné podpory. Jsem si jistý, že vyhraje soutěž MS. Pokud Petter pojede první, někdo jiný bude druhý a Jari-Matti až třetí, tak ho rozhodně nebudeme žádat, aby odstoupil nebo něco takového. S Petterem jsme velmi pečlivě probírali, jakou roli v týmu bude zastávat. Dobře to pochopil.
O: Ale pouze jednoletý kontrakt? Chcete tím zajistit místo pro Otta Tänaka pro sezonu 2013?
MW: To se tak úplně říci nedá. Jariho kontrakt vyprší také na konci příští sezony, ale jeho si chceme podržet. Petterovu vykonnost budeme vyhodnocovat během celé sezony. Do Otta jsme již hodně investovali a i jeho výkony nás budou v sezoně 2012 zajímat. Je dobré mít volné ruce na konci sezony, protože také nesmíme zapomenout na jezdce, jako je Mads Ostberg. Už v letošní sezoně ukázal skvělou rychlost za volantem Fiesty WRC, na konci příštího roku se o něj budeme zajímat. Lidé jako Mads jsou budoucností tohoto sportu.
...Ale pouze jako dvojka Latvaly
O: Petter jezdil s vozem poprvé ve čtvrtek, jak to šlo?
MW: Nevím. Dostal jsem pouze textovou zprávu od Christiana (Loriaux, technický ředitel; pozn. red.), ve které stálo: "Chová se po svém...". Jsem si ale jistý, že test probíhal dobře. Pro tým i pro Pettera je to vzrušující chvíle.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?