Ford dnes ukončil spekulace o jeho krátkodobém setrvání ve WRC. V MS bude závodit minimálně do konce roku 2013. Po absolvování dnešního testu také potvrdili Pettera Solberga jako továrního jezdce na příští sezonu.
Malcolm Wilson a jeho M-Sport, který se staral o aktivity Fordu ve WRC od roku 1997, tak budou činit i v následujících dvou letech. Dnes byl také potvrzen Petter Solbeg jako druhý tovární jezdec vedle Jariho-Mattiho Latvaly.
Šéf Fordu pro Evropu, Gerard Quinn, k tomu říká: "WRC je nejtěžší motoristickou disciplínou pro auta vycházející z produkčních modelů. Díky WRC můžeme ukázat charakteristiku našich silničních aut a dát tak jasnou zprávu našim zákazníkům a fandům ohledně vášně a odbornosti Fordu."
"Cítíme, že timing našeho oznámení je dobrý. Museli jsme se přesvědčit o stabilitě šampionátu a ujistit se, že bude poskytovat dobrou hodnotu a zvyšovat globální publicitu. Diskutovali jsme to s našimi akcionáři a poté, co jsme dostali příslib, se těšíme, až se budeme moci opět zaměřit na soutěžení."
"S M-Sportem a jeho lídrem, Malcolmem Wilsonem, vytváříme skvělý tým. Jari-Matti Latvala je jednou z vycházejících hvězd motorsportu. Mnoho lidí ho už bere jako nejrychlejšího jezdce ve WRC. Letos ukázal svoji konzistentnost a to, že umí jezdit na všech površích. Věříme, že ve své nové roli lídra týmu bude vzkvétat. Těšíme se také na to, až uvidíme jeho rychlost na měřených testech po celém světě."
Ford, který dosáhl na rekordních 79 vítězství ve WRC, také odtajnil jejich zbarvení pro rok 2012. Fiesta bude vypadat poměrně podobně letošnímu vozu, jen loga dosavadního sponzora, společnosti Abú Dhabí budou chybět.
Ford také potvrdil angažování bývalého mistra světa, Pettera Solbega. 37letý Nor, který svůj titul vyhrál v roce 2003 se Subaru, v minulých třech sezonách vedl svůj vlastní tým nasazující Citroëny, za který také závodil.
Tato jednoletá smlouva znamená, že jednak tedy definitivně nahrazuje Mikka Hirvonena, který odešel k Ciroënu, a také, že bude závodit s vozem Ford poprvé od Rally Finland 2000. Jeho navigátorem i u Fordu zůstává Chris Patterson.
Gerard Quinn k tomu říká: "To, že se Petter připojuje k našemu týmu, nám přivádí jednoho z nejvíce zkušených a okázalých jezdců zpět do týmu, kde kdysi začínal jeho profesionální kariéru. Světový titul a 13 vítězství jsou důkazem jeho schopností a jeho obrovské zkušenosti budou výborným přínosem pro náš tým."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.