Petter Solberg bude již ve čtvrtek testovat Fiestu RS WRC s výhledem na možnost zisku tovární sedačky pro rok 2012.
Petter Solberg pro britský Autosport již ve Walesu na poslední rally potvrdil plánovaný test Fiesty RS WRC s tím, že další detaily budou dále diskutovány se šéfem Fordu, Malcolmem Wilsonem, v Londýně před udělováním Autosport Award, které proběhlo minulý týden.
Petter s Fordem nejel od roku 2000, kdy od týmu sídlícího v Cumbrian odešel během sezony ke konkurenčnímu Subaru. "Petter je pořád velmi rychlým jezdcem a má schopnosti stát se znova světovým šampiónem. Test nám toho hodně dá, bude dobré ho opět vidět v jednom z našich vozů. Bude také zajímavé sledovat, co bude schopen předvést. Na druhou stranu nebylo diskutováno zatím nic víc," řekl pro Autosport zdroj blízký Fordu.
Pokud by test dopadl dobře, tak by možnosti návratu Pettera k Fordu byly diskutovány o víkendu. Petter ohledně svého možného návratu minulý měsíc řekl: "Myslím, že Jari-Matti [Latvala] a já bychom mohli utvořit velmi silný tým, opravdu hodně silný tým pro příští rok."
"Je bez debat, že Jari má potenciál stát se světovým šampionem. A já bych rád pomohl týmu, jak jen bych mohl. Byl jsem tři roky soukromníkem a teď se opravdu chci posadit zpět do továrního auta. Vím, že bych na to měl a bylo by skvělé jít zpět za Malcolmem," dodává Petter.
Také se objevily spekulace, že by Petter mohl se svým bratrem Henningem vytvořit tým se dvěma Fordy. "To se nestane. Pro příští sezonu chci tovární auto a být součástí továrního týmu. Nechci být v týmu s Henningem."
I přesto, že teď tři roky jezdil jako soukromník, tak zůstal Petter jedním z nejrychlejších světových pilotů vůbec. Byl v kontaktu s VW, ale Němci podepsali se Sébastienem Ogierem (psali jsme zde). Jari-Matti Latvala měl testovat Fiestu WRC tento týden také, ale včera na testu vylétl z trati. Auto však nebylo poničeno.
Petter Solberg by měl s Fordem testovat v blízkosti zahajovacího podniku příští sezony, Rally Monte Carlo, tedy v okolí Valence. Oznámení nějakého rozhodnutí je očekáváno na pondělí, kdy je poslední den pro přihlášení týmů do MS.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.