Petter Solberg bude již ve čtvrtek testovat Fiestu RS WRC s výhledem na možnost zisku tovární sedačky pro rok 2012.
Petter Solberg pro britský Autosport již ve Walesu na poslední rally potvrdil plánovaný test Fiesty RS WRC s tím, že další detaily budou dále diskutovány se šéfem Fordu, Malcolmem Wilsonem, v Londýně před udělováním Autosport Award, které proběhlo minulý týden.
Petter s Fordem nejel od roku 2000, kdy od týmu sídlícího v Cumbrian odešel během sezony ke konkurenčnímu Subaru. "Petter je pořád velmi rychlým jezdcem a má schopnosti stát se znova světovým šampiónem. Test nám toho hodně dá, bude dobré ho opět vidět v jednom z našich vozů. Bude také zajímavé sledovat, co bude schopen předvést. Na druhou stranu nebylo diskutováno zatím nic víc," řekl pro Autosport zdroj blízký Fordu.
Pokud by test dopadl dobře, tak by možnosti návratu Pettera k Fordu byly diskutovány o víkendu. Petter ohledně svého možného návratu minulý měsíc řekl: "Myslím, že Jari-Matti [Latvala] a já bychom mohli utvořit velmi silný tým, opravdu hodně silný tým pro příští rok."
"Je bez debat, že Jari má potenciál stát se světovým šampionem. A já bych rád pomohl týmu, jak jen bych mohl. Byl jsem tři roky soukromníkem a teď se opravdu chci posadit zpět do továrního auta. Vím, že bych na to měl a bylo by skvělé jít zpět za Malcolmem," dodává Petter.
Také se objevily spekulace, že by Petter mohl se svým bratrem Henningem vytvořit tým se dvěma Fordy. "To se nestane. Pro příští sezonu chci tovární auto a být součástí továrního týmu. Nechci být v týmu s Henningem."
I přesto, že teď tři roky jezdil jako soukromník, tak zůstal Petter jedním z nejrychlejších světových pilotů vůbec. Byl v kontaktu s VW, ale Němci podepsali se Sébastienem Ogierem (psali jsme zde). Jari-Matti Latvala měl testovat Fiestu WRC tento týden také, ale včera na testu vylétl z trati. Auto však nebylo poničeno.
Petter Solberg by měl s Fordem testovat v blízkosti zahajovacího podniku příští sezony, Rally Monte Carlo, tedy v okolí Valence. Oznámení nějakého rozhodnutí je očekáváno na pondělí, kdy je poslední den pro přihlášení týmů do MS.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.