Petter Solberg bude již ve čtvrtek testovat Fiestu RS WRC s výhledem na možnost zisku tovární sedačky pro rok 2012.
Petter Solberg pro britský Autosport již ve Walesu na poslední rally potvrdil plánovaný test Fiesty RS WRC s tím, že další detaily budou dále diskutovány se šéfem Fordu, Malcolmem Wilsonem, v Londýně před udělováním Autosport Award, které proběhlo minulý týden.
Petter s Fordem nejel od roku 2000, kdy od týmu sídlícího v Cumbrian odešel během sezony ke konkurenčnímu Subaru. "Petter je pořád velmi rychlým jezdcem a má schopnosti stát se znova světovým šampiónem. Test nám toho hodně dá, bude dobré ho opět vidět v jednom z našich vozů. Bude také zajímavé sledovat, co bude schopen předvést. Na druhou stranu nebylo diskutováno zatím nic víc," řekl pro Autosport zdroj blízký Fordu.
Pokud by test dopadl dobře, tak by možnosti návratu Pettera k Fordu byly diskutovány o víkendu. Petter ohledně svého možného návratu minulý měsíc řekl: "Myslím, že Jari-Matti [Latvala] a já bychom mohli utvořit velmi silný tým, opravdu hodně silný tým pro příští rok."
"Je bez debat, že Jari má potenciál stát se světovým šampionem. A já bych rád pomohl týmu, jak jen bych mohl. Byl jsem tři roky soukromníkem a teď se opravdu chci posadit zpět do továrního auta. Vím, že bych na to měl a bylo by skvělé jít zpět za Malcolmem," dodává Petter.
Také se objevily spekulace, že by Petter mohl se svým bratrem Henningem vytvořit tým se dvěma Fordy. "To se nestane. Pro příští sezonu chci tovární auto a být součástí továrního týmu. Nechci být v týmu s Henningem."
I přesto, že teď tři roky jezdil jako soukromník, tak zůstal Petter jedním z nejrychlejších světových pilotů vůbec. Byl v kontaktu s VW, ale Němci podepsali se Sébastienem Ogierem (psali jsme zde). Jari-Matti Latvala měl testovat Fiestu WRC tento týden také, ale včera na testu vylétl z trati. Auto však nebylo poničeno.
Petter Solberg by měl s Fordem testovat v blízkosti zahajovacího podniku příští sezony, Rally Monte Carlo, tedy v okolí Valence. Oznámení nějakého rozhodnutí je očekáváno na pondělí, kdy je poslední den pro přihlášení týmů do MS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.