Šéf Volkswagenu Motorsport, Kris Nissen, nabídl úřadujícímu formulovému šampionovi, Sebastianu Vettelovi, test jejich zbrusu nové zbraně, Pola R WRC.
V neděli se předávaly prestižní Autosport Award. Ve svém proslovu šéf VW, Kris Nissen, vyjádřil touhu posadit za volant závodního speciálu VW i dvojnásobného světového šampiona, Carlose Sainze, předtím, než závodění nadobro pověsí na hřebík. Rallyová legenda, Carlos Sainz, pro VW pracuje v roli konzultanta a od svého posledního vystoupení na loňském Dakaru v Jižní Americe neabsolvoval žádný ostrý závod. Postaral se pouze o shakedown nového Pola WRC.
"Jsou zde další dvě oznámení, která bych rád učinil. Jedním je, že bych rád dostal Sebastiana Vettela na test jednoho z našich vozů. Pro náš sport by bylo skvělé, kdyby to bylo možné, protože je to dvojnásobný světový šampión v F1, ale nebude to lehké. Byl bych také rád, kdyby Carlos v jednom z našich vozů odjel závod," říká Kris Nissen.
Seb Vettel se žádného rallyového závodu nikdy nezúčastnil, ale o rally projevoval zájem, když například navštívil Nestle Oil Rally Finland 2009. Během Race of Champions se posadil za volant speciálu Škoda Fabia S2000 (o RoC jsme psali zde), tedy do stejného vozu, se kterým Juho Hänninen vybojoval letošní mistrovstvý titul v SWRC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.