Šéf Volkswagenu Motorsport, Kris Nissen, nabídl úřadujícímu formulovému šampionovi, Sebastianu Vettelovi, test jejich zbrusu nové zbraně, Pola R WRC.
V neděli se předávaly prestižní Autosport Award. Ve svém proslovu šéf VW, Kris Nissen, vyjádřil touhu posadit za volant závodního speciálu VW i dvojnásobného světového šampiona, Carlose Sainze, předtím, než závodění nadobro pověsí na hřebík. Rallyová legenda, Carlos Sainz, pro VW pracuje v roli konzultanta a od svého posledního vystoupení na loňském Dakaru v Jižní Americe neabsolvoval žádný ostrý závod. Postaral se pouze o shakedown nového Pola WRC.
"Jsou zde další dvě oznámení, která bych rád učinil. Jedním je, že bych rád dostal Sebastiana Vettela na test jednoho z našich vozů. Pro náš sport by bylo skvělé, kdyby to bylo možné, protože je to dvojnásobný světový šampión v F1, ale nebude to lehké. Byl bych také rád, kdyby Carlos v jednom z našich vozů odjel závod," říká Kris Nissen.
Seb Vettel se žádného rallyového závodu nikdy nezúčastnil, ale o rally projevoval zájem, když například navštívil Nestle Oil Rally Finland 2009. Během Race of Champions se posadil za volant speciálu Škoda Fabia S2000 (o RoC jsme psali zde), tedy do stejného vozu, se kterým Juho Hänninen vybojoval letošní mistrovstvý titul v SWRC.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?