Volkswagen zažil perfektní vystopení na ROC. Nejenom masivní zastoupení koncernu bylo v Esprit-aréně znát, ale také budoucí jezdec Volkswagenu v MS, Sébastien Ogier, vyhrál soutěž mezi jednotlivci.
Teprve před týdnem podepsal Ogier s Volkswagen smlouvu, teď poprvé vystoupil v overalu wolfsburgské značky a vyhrál. Nás může těšit fakt, že v jedné z rozjížděk Ogiera porazil tovární jezdec Škody, Jan Kopecký. Oba jeli ve Škodě Fabia S2000. Ostatní rozjížďky už ale nenechaly nikoho na pochybách, proč právě Ogier je jediným jezdcem za poslední dobu, který dokáže pravidelně držet s Loebem krok. Francouz je totiž vyhrál.
Ve finále se Seb střetl s legendou vytrvalostních závodů, Tomem Kristensenem, který do finále postoupil přes Michaela Schumachera. "Moje první vystoupení v kombinéze VW, navíc v Německu, a hned vítězství na Race of Champions - jsem přešťastný. Byl to napínavý závod proti zvučným jménům. Pro nováčka není jednoduché si zvyknout na tolik rozdílných aut a také na trať. Ale už od začátku jsem měl dobrý pocit," říká Ogier.
"Byla to pro mne velká čest být poprvé pozván na závod šampiónů. Děkuji také fanouškům, kteří se postarali o skvělou atmosféru," pokračoval jezdec Volkswagenu. Pochválil ho i Tom Kristensen: "Sébastien mě velmi zaujal a s Volkswagenem má v rally před sebou zajísté skvělou budoucnost."
Už včera se jel závod národů, ve kterém se po páté v řadě radovali z titulu pro Německu Sebastian Vettel a Michael Schumacher. Obě hvězdy Formule 1 si ve finále poradili s týmem Nordic, který tvořila legenda Le Mans, Tom Kristensen, a hvězda rally, Juho Hänninen.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.