Rozhovor - Dani Sordo: Těší mě, že musíme zlepšovat pouze maličkosti

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 2. prosince 2011 0:07
Sdílej:

Dani Sordo a jeho spolujezdec Carlos del Barrio hodnotí první sezonu strávenou v MINI John Cooper Works WRC, který dovedli v Německu a Francii až na pódium, a také říkají svá očekávání před sezonou 2012.

Otázka: Dani a Carlosi, jak byste zhodnotili svoji první sezonu v týmu MINI WRC?

Dani Sordo: Byla to zajímavá sezona. Startovali jsme sice pouze v 6 soutěžích, ale 2krát se nám podařilo dojet na stupních vítězů a vyhráli jsme i pár rychlostních zkoušek. Pro nový tým s novým autem je to dobrý výsledek. Za těchto podmínek jsem s letošní sezonou spokojený.

Carlos del Barrio: Souhlasím. Po sedmi letech jsem se na start soutěže opět postavil po boku Daniho, bylo to skvělé. Celý tým odváděl dobrou práci. S novým autem jsme dokázali zajíždět slibné časy. Obě umístění na stupních byly něčím speciálním, pro mě pak zvláště to v Německu, protože jsem stál poprvé na stupních vítězů.

O: Co bylo pro Vás vrcholem sezony, Francie?

DS: Ano, Rallye de France byla velkorysá, protože jsme tam bojovali o vítězství. To člověka vždy baví.

O: Do Španělské rally jste šli s tím, že byste rádi získali první vítězství pro MINI. Jak bylo pak velké zklamání, když jste se hned po první RZ museli naděje na další podium více či méně vzdát?

DS: Nám bylo hned před startem soutěže ve Španělsku jasné, že nás tam čeká trošku jiná výzva, jaká na nás čekala ve Francii nebo Německu. Ve Francii jsme jeli výhradně na asfaltu. Navíc Španělsko mělo výrazně rychlejší profil.

O: K tomu se navíc přidaly problémy s prachem hned na první RZ, díky kterému museli všichni s výjimkou prvního nasadit nižší tempo. Daly se tyto problémy předvídat?

CdB: Nám bylo hned jasné, že se bude hodně prášit, vždyť zde skoro 6 měsíců nepršelo. Už během seznamovacích jízd se hodně prášilo, a to se jede o poznání pomaleji jak během závodu. Navíc během seznamovacích jízd byly odstupy mezi jednotlivými auty větší. Pro všechny to byla nešťastná situace.

O: Jaký panuje názor na MINI WRC po první sezoně?

DS: Mini jede velmi dobře. Máme teď docela jasnou představu, jak se auto díky novým pravidlům chová, navíc jsme posbírali důležitá data. Ty teď můžeme pro nadcházející sezonu využít jako základ pro další zlepšení MINI. Těší mě, že musíme pracovat pouze na drobnostech, protože to není u nového auta vždy samozřejmé.

O: Sezona 2012 začíná již 3. lednový týden, co budete do té doby dělat?

DS: Máme nějaké sponzorské závazky. Poté se začne tým připravovat už přímo na start na Monte Carlu. 

CdB: Budeme se také věnovat posilování. Už máme hotový plán. Mezi soutěžemi v roce 2012 nebudeme mít tak dlouhé pauzy, jak tomu bylo letos.

O: Je ještě něco, co byste chtěli přidat?

DS: Především bych chtěl poděkovat všem našim fanouškům za podporu, kterou jsme od nich dostávali jak během testů, tak na soutěžích a nebo prostě když stáli kolem cesty na přejezdech.

CdB: Já bych se připojil k Danimu. To je ten důvod, proč se těším, až už odstartujeme do sezony 2012. Uvidíme se nejpozději v lednu při Rally Monte Carlo.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.