Základní filozofií modelu Impreza XV, vycházejícího z klasické Imprezy v provedení hatchback, je nabídnout nejen vzhled, ale i funkčnost a opravdovost pohonu 4x4 v moderním trendu „outdoorových“ modelů odvozených od produkčních hatchbacků. Impreza XV nabízí nové možnosti spojující „sportovní užitkovost“ a kvalitní jízdní vlastnosti typické pro Imprezu. Současný model Impreza prodávaný od roku 2007 byl postaven na třech hlavních pilířích: stylovosti, funkčnosti a kvalitních jízdních vlastnostech. Kompletně přepracovaný podvozek nabídl jízdní výkony na vrcholu třídy. Impreza XV používá tužší nastavení podvozku, nicméně při zachování jízdního pohodlí. Ve výsledku pak nabízí sportovní jízdní charakter, očekávaný zákazníky od osobního vozu. Předností Imprezy XV je originální a jedinečný stálý pohon všech kol Symmetrical AWD do každého počasí v kombinaci s atraktivním zevnějškem.
„Věříme, že s další variantou Imprezy, která odpovídá moderním požadavkům a nárokům na vůz, uděláme radost nejen fanouškům a sympatizantům značky, kteří tak mohou vidět, že Subaru sleduje prodejní i marketingové trendy a snaží se být v kontaktu.“, představuje nový vůz Petr Neuman, ředitel SUBARU ČR. „Navíc naše „outdoorová“ Impreza je skutečnou čtyřkolkou, ne že si na ni jen hraje. Subaru je v roli experta na poli crossoverových modelů, Subaru AWD technologie je perfektně adaptabilní. O to víc věřím v její úspěch, i když očekávání nejsou v rámci modelové řady nijak závratná. Určitě však nové XV přinese modelové řadě Impreza další zájem a hodnotu.“
Nový crossover od Subaru se tedy oficiálně od září 2010 začíná prodávat ve dvou motorizacích, obojí samozřejmě unikátní koncepce motoru typu Boxer s protiběžnými písty. Cena benzínové specifikace 2.0R XV začíná na 580 000 Kč, Boxer diesel je za 680 000 Kč vč. DPH.
Oproti 5dv. hatchbacku má výhodu ve vzhledu crossoveru a jeho praktičtějšímu využití, oproti Foresteru zase může oslovovat kompaktnějšími rozměry a snazší ovladatelností, danou i menší hmotností. Oproti konkurenci zase může nabídnout výhodu ovladatelnosti a stability díky technologii Symmetrical AWD, kterou dokladuje, že je to skutečný crossover a ne že si na něj jen hraje svým vzhledem.
Nový model v C segmentu byl postavený na bázi Imprezy 5HB. Jeho SUV styling je zdůrazněn řadou prvků – speciálně designovanou přední mřížkou s typickou horní lištou se znakem Subaru, oplastovaným spodkem předního nárazníku, mlhovek v rozích karoserie, lemy blatníků a prahů, masivními střešními ližinami, ALU kola s nápadným 3D provedením paprsku. Neohroženost a sportovní charakter podtrhuje velký střešní spoiler obepínající skleněnou plochu výklopné zádě a hladce navazující na zadní D-sloupky. Spodní část zadního nárazníku v černé barvě propůjčuje vzhled crossoveru i zadním partiím.
K vytvoření stylového interiéru pro crossover bylo připraveno barevné schéma s akcentem na hnědou, vytvořené právě a jen pro XV. Hnědé trimování nalezneme i na loketní opěrce a dveřních opěrkách. Na ovládacím panelu jsou stříbrné lišty z běžné Imprezy vyvedeny do tmavě stříbrné u XV.
Motory:
2.0 l benzín, 2.0 l Boxer Diesel Obě známé motorizace s výkonem 110 kW (150k) plní přísnější normu EURO5.
Převodovky:
5MT, 6MT a 4AT Beze změn oproti Impreza MY10.
Podvozek a řízení:
Řízení beze změny. Podvozek je bez výrazných změn oproti MY10: Silnější zadní stabilizátor (? 16, MY10 měla ? 15 mm) Pružiny beze změny. Silnější tlumiče na obou nápravách Standardem VDC, Hill Assist (rozjezd do kopce)
Na trzích mimo Evropu se Impreza XV bude dodávat se zvýšeným podvozkem pro ještě větší zdůraznění její příslušnosti k SUV a crossoveru. Bohužel a opět kvůli normě Euro5, pro EU je světlá výška standardní jako u běžné Imprezy.
Brzdy:
Beze změn.