Dani Sordo a jeho spolujezdec Carlos del Barrio hodnotí první sezonu strávenou v MINI John Cooper Works WRC, který dovedli v Německu a Francii až na pódium, a také říkají svá očekávání před sezonou 2012.
Otázka: Dani a Carlosi, jak byste zhodnotili svoji první sezonu v týmu MINI WRC?
Dani Sordo: Byla to zajímavá sezona. Startovali jsme sice pouze v 6 soutěžích, ale 2krát se nám podařilo dojet na stupních vítězů a vyhráli jsme i pár rychlostních zkoušek. Pro nový tým s novým autem je to dobrý výsledek. Za těchto podmínek jsem s letošní sezonou spokojený.
Carlos del Barrio: Souhlasím. Po sedmi letech jsem se na start soutěže opět postavil po boku Daniho, bylo to skvělé. Celý tým odváděl dobrou práci. S novým autem jsme dokázali zajíždět slibné časy. Obě umístění na stupních byly něčím speciálním, pro mě pak zvláště to v Německu, protože jsem stál poprvé na stupních vítězů.
O: Co bylo pro Vás vrcholem sezony, Francie?
DS: Ano, Rallye de France byla velkorysá, protože jsme tam bojovali o vítězství. To člověka vždy baví.
O: Do Španělské rally jste šli s tím, že byste rádi získali první vítězství pro MINI. Jak bylo pak velké zklamání, když jste se hned po první RZ museli naděje na další podium více či méně vzdát?
DS: Nám bylo hned před startem soutěže ve Španělsku jasné, že nás tam čeká trošku jiná výzva, jaká na nás čekala ve Francii nebo Německu. Ve Francii jsme jeli výhradně na asfaltu. Navíc Španělsko mělo výrazně rychlejší profil.
O: K tomu se navíc přidaly problémy s prachem hned na první RZ, díky kterému museli všichni s výjimkou prvního nasadit nižší tempo. Daly se tyto problémy předvídat?
CdB: Nám bylo hned jasné, že se bude hodně prášit, vždyť zde skoro 6 měsíců nepršelo. Už během seznamovacích jízd se hodně prášilo, a to se jede o poznání pomaleji jak během závodu. Navíc během seznamovacích jízd byly odstupy mezi jednotlivými auty větší. Pro všechny to byla nešťastná situace.
O: Jaký panuje názor na MINI WRC po první sezoně?
DS: Mini jede velmi dobře. Máme teď docela jasnou představu, jak se auto díky novým pravidlům chová, navíc jsme posbírali důležitá data. Ty teď můžeme pro nadcházející sezonu využít jako základ pro další zlepšení MINI. Těší mě, že musíme pracovat pouze na drobnostech, protože to není u nového auta vždy samozřejmé.
O: Sezona 2012 začíná již 3. lednový týden, co budete do té doby dělat?
DS: Máme nějaké sponzorské závazky. Poté se začne tým připravovat už přímo na start na Monte Carlu.
CdB: Budeme se také věnovat posilování. Už máme hotový plán. Mezi soutěžemi v roce 2012 nebudeme mít tak dlouhé pauzy, jak tomu bylo letos.
O: Je ještě něco, co byste chtěli přidat?
DS: Především bych chtěl poděkovat všem našim fanouškům za podporu, kterou jsme od nich dostávali jak během testů, tak na soutěžích a nebo prostě když stáli kolem cesty na přejezdech.
CdB: Já bych se připojil k Danimu. To je ten důvod, proč se těším, až už odstartujeme do sezony 2012. Uvidíme se nejpozději v lednu při Rally Monte Carlo.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?