Kris Nissen neočekává, i přes super hvězdu v kokpitu Pola R WRC - Sébastiena Ogiera, v prvním roce vítězství. Ale co přijde v roce 2014?
Díky získání Sébastiena Ogiera má Volkswagen, který se s továrním týmem chystá na svoji první sezonu v MS v roce 2013, ve svém táboru velkou rybu. Ale na vítězství hned v prvním roce Volkswagenu Polo R WRC Kris Nissen, šéf VW pro motorsport, nemyslí. Dán vychází z toho, že i přes vítězného jezdce za volantem Pola, budou schopni o vítězství bojovat v roce 2014.
"Loeb je bez debaty fantastickým jezdcem. Musíme zůstat realističtí," řekl Nissen pro autosport.com na otázku, zda-li se dočkáme v roce 2013 duelu o vítězství v šampionátu mezi dvěma nesmiřitelnými kohouty, Sébastienem Ogierem (VW) a Sébastienem Loebem (Citroën). "My jsme hrdí na to, že se nám podařilo vyhrát Dakar třikrát po sobě. Teď ale přicházíme s úplně jiným autem do zcela odlišného světa. I když máme ve svém autě jednoho z nejlepších jezdců současnosti, tak budeme potřebovat čas, než naplníme naše ambice na titul."
"Myslím, že v roce 2014 bychom měli být schopni bojovat o titul," jenže v té době by už se měl Loeb z rally pomalu odsunout na okruhy. "Ogier je pro sezonu 2012 naším lídrem. Jsem přesvědčen o tom, že to může zvládnout. Podívejte se na Sebastiana Vettela, který už dokázal v MS F1 ve svém věku dvakrát vyhrát titul."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.