Kris Nissen neočekává, i přes super hvězdu v kokpitu Pola R WRC - Sébastiena Ogiera, v prvním roce vítězství. Ale co přijde v roce 2014?
Díky získání Sébastiena Ogiera má Volkswagen, který se s továrním týmem chystá na svoji první sezonu v MS v roce 2013, ve svém táboru velkou rybu. Ale na vítězství hned v prvním roce Volkswagenu Polo R WRC Kris Nissen, šéf VW pro motorsport, nemyslí. Dán vychází z toho, že i přes vítězného jezdce za volantem Pola, budou schopni o vítězství bojovat v roce 2014.
"Loeb je bez debaty fantastickým jezdcem. Musíme zůstat realističtí," řekl Nissen pro autosport.com na otázku, zda-li se dočkáme v roce 2013 duelu o vítězství v šampionátu mezi dvěma nesmiřitelnými kohouty, Sébastienem Ogierem (VW) a Sébastienem Loebem (Citroën). "My jsme hrdí na to, že se nám podařilo vyhrát Dakar třikrát po sobě. Teď ale přicházíme s úplně jiným autem do zcela odlišného světa. I když máme ve svém autě jednoho z nejlepších jezdců současnosti, tak budeme potřebovat čas, než naplníme naše ambice na titul."
"Myslím, že v roce 2014 bychom měli být schopni bojovat o titul," jenže v té době by už se měl Loeb z rally pomalu odsunout na okruhy. "Ogier je pro sezonu 2012 naším lídrem. Jsem přesvědčen o tom, že to může zvládnout. Podívejte se na Sebastiana Vettela, který už dokázal v MS F1 ve svém věku dvakrát vyhrát titul."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?